استاندار همدان گفت: ۵۰۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستا‌های استان اختصاص یافته است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: این میزان اعتبار از ردیف اعتبارات محرومیت زدایی برای آبرسانی به روستا‌های این استان اختصاص یافته است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: درگام نخست آبرسانی به ۱۶۰ روستا در اولویت قرار گرفت که بخش عمده آبرسانی به این روستا‌ها آغاز و عملیاتی شده است.

همچنین در گام دوم، آبرسانی به ۲۴۷ روستا با تامین اعتبار و تهیه طرح در دستور کار قرار گرفت که از سالجاری روند اجرایی این طرح‌ها آغاز شد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

استاندار همدان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان همدان یک طرح آبرسانی نیز در دستور کار ویژه قرار گرفت و آن تکمیل سد خرم رود تویسرکان است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با تکمیل این طرح بیش از ۵۰ روستا از نعمت آب بهره مند می‌شوند، افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رییس جمهور به استان همدان، به این طرح تخصیص یافت.

قرار است این طرح تا اواخر پاییز امسال آبگیری شود و تکمیل کل این طرح هم تا سال ۱۴۰۲ طول می‌کشد.

استاندار همدان گفت: برای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای همدان نیز در سفر استانی هیات دولت، یک هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: پیش از آن نیز با دستور رئیس جمهور در یک مرحله یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار به این طرح اختصاص داد.

او گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از ۲ ماه انتظار می‌رود با شتاب بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان تا هفته دولت ۱۴۰۱ به پایان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.