کارگردان برنامه دست کی بالا گفت: هیات کودک رسانه با نام «هیات باران» پویشی برای عزاداری همراه اندیشه از جمله اتفاقات این برنامه است.

 زهرا حق‌جویی کارگردان هنری وسرپرست نویسندگان برنامه «دست کی بالا» گفت: خوشبختانه از ابتدا ساختار برنامه «دست کی بالا» به شکلی طراحی شده که هر مناسبت و تغییری با استفاده از آیتم‌های شناور قابل اجراست. از این رو بخش‌های متنوعی متناسب با محرم طراحی شد که بر محور اهدافی بلندمدت می‌چرخید.

حق‌جویی گفت: ترویج شعور عاشورایی در کنار شوری که در همه‌ی شبکه‌ها و رسانه‌ها برپاست، برگرفتن درس‌هایی از عاشورا که می‌تواند در زندگی امروز و آینده کودکان مصداق داشته باشد، ترجمه این حرکت والا به زبان امروز برای کودکان و افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به روایت تاریخی عاشورا، معرفی یاران برجسته امام و شخصیت شناسی کوفه و سرانجام مدح و معرفی چهره‌های نورانی و دلیر عاشورا از جمله اهداف تعیین‌شده برای این برنامه است.

این کارگردان گفت پیوند زدن همه این محتوا‌ها با بچه‌های مسجد و زنده ساختن لذت تجربه هم‌مسجدی قدیم در میان نسل امروز و تشکیل اولین هیات کودک رسانه با عنوان «هیات باران» که پویشی سراسری برای عزاداری همراه اندیشه است از دیگر اتفاقاتی است که در این برنامه رخ داد.

او می گوید: همه این اهداف در دل آیتم‌های برنامه جاری شد. قصه خورشید به روایت گیتی خامنه، روزشمار عاشورا با مرور تاریخ از زبان کودکی خردسال، گپ و گفت با بچه‌های مسجد در کنار روحانی جوان و ذکر بزرگان کربلا با نقالی کودکان و نوجوانان در کنار سرود‌های برگرفته از ملودی نوحه‌های قدیم ایران با محتوایی سراسر اندیشه و آگاهی در قالب هیات باران که در مساجد بسیاری تشکیل شد.

به گفته حق جویی تجربه سال‌های گذشته من و تهیه‌کننده برنامه محسن مناجاتی در ساخت برنامه‌های مذهبی به خصوص محرم که تقریبا هر سال روزی ما بوده است، در ساخت این مجموعه یاری‌گر ما بود و می‌توانم بگویم سال‌ها تحقیق و قلم زدن و تجربه در رکاب حسین علیه السلام در برنامه «دست کی بالا» به زبان کودکان به اجرا درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.