نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت:با توجه به بیابانی شدن دو شهرستان استان، باید تغییر الگوی کشت با ارائه آموزش هابه کشاورزان رعایت شود.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در نشست با مدیرکل و معاونان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در روایات داریم ملتی که آب و خاک دارد و فقیر است از رحمت خدا به دور است بنابراین باید فکر شود که چگونه از این سرمایه ها استفاده شود.

او افزود: علاوه بر بحث مطالعاتی و آموزشی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز در حوزه کشاورزی هم تهیه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: با توجه به چهار فصل بودن کشور و قابلیت کشاورزی در کل طول سال، باید این موضوع و کشت های متناسب با ظرفیت های و منابع آب و خاک هر منطقه بیشتر مورد توجه واقع شود.

فلاحی گفت: متاسفانه اغلب فعالیت ها پیوست رسانه ای ندارند و پیوست مطالعاتی جهاد کشاورزی و توسعه شهری و صنایع هم وجود ندارد.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه باغ ویلاهای و چاه های غیر مجاز، هم باید مشخص شود، افزود: بر چه اساسی دیوار کشی زمین های کشاورزی تغییر کاربری محسوب نمی‌شود؟ این موضوع باید به صورت شفاف مشخص شود.

حجت الاسلام فلاحی گفت: باید نشست مشترکی بین دستگاه های مسئول بخش کشاورزی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، محیط زیست داشته باشیم تا درباره پیشنهاد های بخش کشاورزی، تغییر الگوی کشت و دیگر برنامه ها بررای توسعه و رونق بخش کشاورزی،  هم اندیشی و هم افزایی شود.

او گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی باید ضمن ارائه الگویی متناسب  برای تولید محصولات کشاورزی ، باید در روند و فرایند تولید نیز نظارت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.