با ادامه افزایش قیمت‌ها در آمریکا، وضعیت زندگی برای طبقات فقیر در این کشور سخت‌تر می‌شود.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز تصریح کرد که با ادامه افزایش قیمت‌ها در آمریکا، وضعیت زندگی برای طبقات فقیر در این کشور سخت‌تر شده است بطوریکه آن‌ها امروز با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و فردا باید در ورطه بیکاری سقوط کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، وقتی فضای اقتصاد در کشوری نابرابر باشد، فقرا ابتدا با تورم مواجه می‌شوند و بعداً نیز از دست دادن شغل خود را تجربه می‌کنند. در جامعه آمریکا، حالا چنین وضعی پیش آمده است. آمریکایی‌هایی که درآمد پایین دارند از خرید اقلام موردنیاز خود پاپس می‌کشند و این در حالی است که آمریکایی‌های ثروتمند همچنان به خریدکردن مشغول هستند. این شکاف طبقاتی می‌تواند پیامد‌های بزرگی به همراه داشته باشد.

آمار و اطلاعات نشان می‌دهد خانوار‌های دارای درآمد پایین در آمریکا در دوران تورم جاری به شدت دست و پا می‌زنند و با تقلای خود می‌کوشند که امرار معاش داشته باشند.

این شکاف در جامعه آمریکا مشهود است. همین امر سبب شده است نگرانی‌هایی در داخل آمریکا بروز کند. اگر ثروتمندان همچنان به این رویه خود ادامه دهند، ممکن است قیمت‌ها از همین سطح کنونی هم بالاتر رود. در این صورت، باز هم تورم در جامعه افزایش خواهد یافت. در این میان، بانک مرکزی آمریکا به دنبال آن است که با افزایش نرخ بهره‌های بانکی میزان هزینه‌های مصرف کنندگان آمریکایی را کاهش دهد و از این طریق، مانع افزایش تورم و بالا رفتن قیمت‌ها شود.

به هر حال، با ادامه روند کنونی، بی تردید خانواده‌های فقیر بار اصلی تورم را متحمل خواهند شد، زیرا در دوران تورم و فشار‌های اقتصادی، افراد دارای دستمزد و حقوق پایین، نخستین کسانی هستند که ساعات اضافه کاری و در ادامه شغل خود را کاملاً از دست می‌دهند. وضعیت دوگانه اقتصادی حاکم بر آمریکا، دوران دشواری را برای این افراد رقم می‌زند، زیرا بطوریکه الان باید تورم فزاینده را تجربه کنند و فردا روز هم به دامان بیکاری بیفتند.

به گفته مارک براون، که از فعالان جامعه مدنی در حوزه فعالیت‌های خیریه است، «اگر بیکاری در کشور افزایش یابد، طوفان تمام عیاری برای خانواده‌های فقیر رقم می‌خورد.»

خانواده‌های فقیر در آمریکا بخشی از پس انداز‌های خود را صرف کرده اند. حقوق و دستمزد آن‌ها به حدی نیست که بتواند جوابگوی هزینه‌های زندگی شان باشد، زیرا قیمت‌ها به سرعت در حال افزایش است. بخش اعظم درآمد‌های آن‌ها صرف خرید مواد غذایی و هزینه مسکن می‌شود. با این اوصاف، دیگر چیزی برای آن‌ها نمی‌ماند که بخواهند از هزینه‌های دیگر خود بکاهند و صرفاً آن‌ها می‌توانند به خرید اقلام ضروری خود بپردازند. در این شرایط، این طبقه از جامعه آمریکا، حتی خرید اقلام خوراکی مصرفی را نیز کاهش داده اند.

افزایش درخواست کمک از سازمان‌های خیریه به روشنی گویای آن است که اوضاع زندگی مردم به چه صورت است. آمار دولتی نیز موید همین وضع است. بر اساس آمار رسمی، حدود ۱۲ درصد از خانوار‌های آمریکایی در ماه ژوئیه (ماه گذشته)‌ اعلام کرده اند برای تامین نیاز غذایی خود به شدت دچار سختی شدند. این رقم در شروع سال ۲۰۲۰ حدود ۲ درصد بود. افزایش ده درصدی این آمار بر اساس گزارش‌های مرکز آمار آمریکا بسیار قابل تامل است.

ناامنی غذایی به مسئله‌ای جدی تبدیل شده است. طبیعی است که با کاهش درآمد و بیکار شدن افراد، این مشکل دو چندان می‌شود. به هر حال، شکاف فزاینده بین طبقه ثروتمند و فقیر در دوران تورم، مسئله‌ای جدی است. به گفته کارشناسان، دو دسته شدن جامعه آمریکا در حوزه‌های مختلف اقتصادی کاملاً مشهود است. رفتار‌های خرید مردم نشان می‌دهد که آن‌ها از نظر توان مالی و اقتصادی در چه وضعی قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه شکاف طبقاتی توی ایران خودمون هم واقعا زیاد شده و اگر مثل آمریکا و اروپا آشکار نیست بخاطر حمایت خانوادها و مردم از یکدیگر است وگرنه الان چند ساله که پولدارها سوپر پولدارتر شدن و مردم متوسط فقیر و فقرا فقیرتر.
Iran (Islamic Republic of)
امیری حسین ونعم الامیر
۲۰:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
فقط شکاف طبقاتی تو امریکا مشهوده؟
تو ایران معلوم نیست؟
آخرین اخبار