پیام شهردار قم به مناسبت روز خبرنگار

شهردار قم در پیامی روز خبرنگار را گرامی داشت.

متن پیام سید مرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم  به مناسبت  روز خبرنگار به این شرح است:

عاشورا تبلور پیام و تبیین آزادگی است

مخاطب؛ کلید واژه‌ای است بزرگ که در هیاهوی رسانه‌های رنگارنگ امروز، هدف و غایت اصلی هر حرکت و اقدامی است تا مخاطب پیام آن حرکت را دریافت کند و به سهم خود آن را بفهمد.

نقش خبرنگاران به‌مثابه کنشگران وادی پیام نیز در همین عرصه عیان و آشکار می‌شود که هر اقدامی را از تمام جوانب چه تلخ و چه شیرین می‌بیند و با تشریح آن مسیری برای تبیین و شناخت ایجاد می‌کند.

حرکت عظیم عاشورا نیز از منظری همین‌گونه است، انعکاس پیامی برای به‌دنبال مخاطب بودن، مخاطبی که بیدار شود از حرکت در مسیر تباهی و قدم بردارد به‌سوی روشنی، نور، حقیقت و آزادگی و فریاد «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ» گواه و موکد همین تذکره است.

نقطه عطف این حرکت عظیم آنجاست که عاشورا و پیام آن نه در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری ماند و نه در صحرای کربلا، واقعه‌ای شد جهانی و دائمی، «کُلُّ یَومٍ وَ کُلُّ أرْضٍ لِکَرْبی فیهِمُ کَرْبَلاءُ وَ عاشُورا» و آغازی شد برای اثرگذاری و تبیین همیشگی مفهوم و باور آزادگی.

هم‌زمانی امسال عاشورای حسینی و سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، شاید دریچه‌ای نو را برای آنان که قدم در راه آگاهی می‌گذارند بگشاید تا درس مکتب سرخ حسینی را در جزء جزء واقعیت هر موضوع معنا بخشند و با پشتوانه اندیشه و ابزار خود متبلور سازند حقیقت و مفهوم هر موضوع را آنچنان که بر تارک تاریخ نقش ببندد و مانا و ماندگار در اعصار باشد.

ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش و گرامی‌داشت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، آرزوی تداوم توفیق الهی برای گام برداشتن در راه حقیقت و آگاهی را برای تلاش‌گران عرصه سترگ خبر و رسانه از درگاه حضرت معبود خواستارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار