رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را ۸۲ نفر اعلام کرد.

محمد غلام نژاد تعداد بیماران بستری را نشان دهنده افزایش آمار ابتلا به کووید-۱۹ دانست و گفت: ۳۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر هم به دلیل و خامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او می‌گوید: در شبانه روز اخیر بیماری کرونایی در استان فوت نشده و تعداد قربانیان همچنان یک هزار و ۱۳۴ نفر است.

به گفته غلام نژاد؛ تاکنون از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، ۹۶ هزار و ۷۶۱ نفر بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در ۲۴ ساعت اخیر گفت: از ۳۴۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل آزمایش پی سی آر و رپید است، حدود ۴۸ درصد مثبت بودند.

او به افزایش روزانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از این بیماری نیز افزایش یابد.

غلام نژاد می‌گوید: افراد در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه کنند و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری به دیگر اعضای خانواده و دیگران داشته باشند.

این مقام مسئول مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری عنوان و اضافه کرد: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک و همه گیر واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را حتما تزریق کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.