رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی از تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام و توزیع فرآورده‌های خام دامی در ایام محرم در استان خبر داد.

 ابراهیم تقوایی گفت: هر ساله طرح ویژه نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در ایام محرم توسط دامپزشکی اجرا می‌شود و ناظران بهداشتی از جمله دامپزشک، کارشناسان، تکنسین‌ها و مهندسان بهداشتی به همراه روحانیون بعنوان ناظران شرعی در قالب تیم‌های ثابت و سیار در این طرح مشارکت دارند.

او گفت: تهیه و توزیع نذر‌های نیکوکاران و افزایش مصرف فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت در دهه اول ماه محرم افزایش می‌یابد به همین دلیل نظارت‌های دامپزشکی در این زمینه بیشتر می‌شود.

تقوایی گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، سردخانه‌ها، مساجد، تکایا و محل‌های استقرار هیات‌های مذهبی در ایام ماه محرم به صورت ویژه نظارت می‌شود و گروه‌های ثابت و سیار دامپزشکی در این زمینه فعال هستند.

او  گفت: کشتار غیرمجاز دام، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی و اقدامی غیرمجاز است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: هشدار لازم برای تهیه فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز به هیات‌های مذهبی داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.