مدیر رودخانه‌های آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با رفع تداخل بستر رودخانه‌ها در اراضی ملی رودخانه‌های استان ساماندهی می‌شوند.

تورج مهدی زاده در جلسه ساماندهی رودخانه‌های استان ضمن تشریح مسائل و مشکلات اخذ سند مالکیت گفت: همکاری ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی برای رفع تداخل رودخانه‌ها با اراضی ملی ضروری است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه برای اراضی فاقد تداخل بشرط اعزام نقشه بردار از شرکت آب منطقه ای تا یک ماه آتی سند صادر خواهد شد، می گوید: با تلاش و پیگیری‌های مستمر کارشناسان حقوقی و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اردبیل، برای رودخانه‌های قوری چای و قره‌سو  به طول ۴۰ کیلومتر و مساحت ۲۴۸ هکتار سند مالکیت تک برگی اخذ شده است.

به گفته او، با توجه به اینکه اخذ سند مالکیت برای رودخانه‌ها گام مهمی در حفاظت و صیانت از آن خواهد بود، اخذ سند تک برگی برای سایر رودخانه‌های شهرستان هم از برنامه‌های جدی و اولویت‌دار خواهد بود.

مهدی زاده گفت: لایروبی بخش قابل توجهی از رودخانه‌های شهرستان اردبیل نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار آب منطقه‌ای است که امسال اجرا خواهد شد.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به ساماندهی رودخانه بالیخلوی اردبیل می گوید: با توجه به اینکه حدود ۱۰ کیلومتر از رودخانه بالیخلوچای در داخل محدوده شهری اردبیل واقع شده باید شهرداری اردبیل موضوع تنظیف و لایروبی این رودخانه را در محدوده شهری به صورت مستمر در دستور کار قرار دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.