«سید مهدی طباطبایی» و «نوید افضلی» دو کوهنورد همدانی که موفق به صعود قله لنین قزاقستان شده اند با استقبال ورزش دوستان وارد همدان شدند.

این دو کوهنورد مستعد همدانی در مدت ۴ روز موفق به فتح قله ۷ هزار و ۱۳۴ متری لنین کشور قزاقستان شدند.

این کوهنوردان می‌گویند: برای دریافت مدال پلنگ برفین ۲ قله دیگر باقی مانده است که در صورت حمایت‌های مالی، سال آینده دو قله پوبدا با ارتفاع ۷ هزار و ۴۳۹ متر و قله کمونیزم به ارتفاع ۷ هزار و ۴۹۵ متر را صعود و برای اولین بار مدال پلنگ برفین را برای استان به ارمغان می‌آوریم.

همدان از استان‌های فعال در بخش صعود‌های فردی و گروهی ارتفاعات کشور‌های همجوار است.

بیش از هزار و ۵۰۰ کوهنورد زن و مرد به صورت سازمان یافته در هیات کوهنوردی استان همدان عضویت دارند.

قله لنین با نام‌های ابن سینا، کافمن اوسینا و ساری‌تاش شناخته می‌شود و با ۷۱۳۴ متر ارتفاع از سطح دریا و ۲۷۹۰ متر ارتفاع نسبی، در مرز کشور‌های تاجیکستان- قرقیزستان و نزدیک به مرز‌های چین و افغانستان قرار گرفته است.

این قله از جبهه شمالی واقع در خاک کشور قرقیزستان و از جبهه جنوبی واقع در کشور تاجیکستان قابلیت صعود را داراست.

دسترسی آسان و صعود غیر فنی جبهه شمالی و همچنین خدمات مناسب شرکت‌های فعال در این منطقه سبب شده است تا توجه بسیاری از کوهنوردان جهان معطوف به این قله از مسیر شمالی گردد.

تعداد ۱۶ مسیر بر روی این قله وجود دارد که تعداد ۹ مسیر در جبهه جنوبی در کشور تاجیکستان بوده و ۷ مسیر مابقی در دامنه شمالی و در کشور قرقیزستان قرار گرفته‌اند.

لنین پرصعودترین قله بالای ۷۰۰۰ متر در دنیا محسوب می‌شود، از لحاظ تعداد صعود رقابت سختی بین موستاق آتا و لنین وجود دارد که لنین همواره تعداد صعود بیشتری را در فصول سال به خود می‌بیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.