رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان همدان گفت: حدود۵۰ هزار کوهنورد در هفته به مناطق کوهستانی و ارتفاعات این استان به خصوص رشته کوه الوند صعود می‌کنند.

علیرضا گوهری گفت: هم اکنون ۶ پناهگاه و چهار جان پناه در محدوده ارتفاعات استان همدان و در مسیر‌های پرتردد وجود دارد که خدمات مناسبی از جمله اسکان و ملزومات را به کوهنوردان ارائه می‌دهند.

استان همدان از حیث برخورداری از پناهگاه‌های مجهز در سطح کشور موقعیت ممتاز و بی‌نظیری دارد که در تمام فصول خدمات موثر و مناسبی را به کوهنوردان ارائه می‌دهد.

او گفت: طی ۲ سال گذشته با توجه به همه گیری کرونا، استقبال ورزش دوستان از رشته کوهنوردی و کوهپیمایی افزایش چشمگیری پیدا کرد و اکنون نیز به صورت میانگین در روز‌های تعطیل و اواخر هفته شاهد صعود ۵۰ هزار نفری کوهنوردان همدانی و استان‌های همجوار به ارتفاعات استان هستیم.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان همدان در ادامه گفت: کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند باید تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشند.

گوهری گفت: در فصول بهار و زمستان خیز علاقه‌مندان به کوهپیمایی و کوهنوردی روبه افزایش است بنابراین کوهپیمایان باید بهداشت و پاکیزگی درکوهستان الوند به ویژه دشت میشان را رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.