مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ماه‌های اخیر با همت دستگاه‌های اجرایی مرتبط زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر استان تامین شد.

آقای مقصودی گفت: با تلاش‌های انجام گرفته زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های شهرکرد، بروجن، اردل، چلگرد، شلمزار، فرادنبه، گهرو، هفشجان، سورشجان، سامان، فرخشهر، گندمان، سفیددشت، وردنجان، نقنه و بن تامین شده است و فرایند اجرای طرح در حال انجام است.

وی ادامه داد: در شهر‌های لردگان، فارسان، شهرکیان، بلداجی و طاقانک نیز فرایند تامین زمین در حال انجام است به‌طوری‌که در شهر فارسان برای ۵۰ درصد متقاضیان تایید نهایی، زمین تامین شده است.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: برای سایر شهر‌های استان که شامل شهر‌های کوچک است نیز تاکنون زمین تامین نشده و از آنجاکه تعداد متقاضیان در این شهر‌ها به حد نصاب نرسیده می‌توان از ظرفیت خودمالکی استفاده کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن استان در ۶ مرحله خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۲۰ نفر شرایط اولیه داشتند، اما در نهایت ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند.

مقصودی با بیان اینکه طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهر‌های استان احداث شود، خاطرنشان کرد: سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی است.

وی افزود: بر این اساس سالانه باید در شهر‌های شهرستان اردل ۳۲۴ واحد، در شهرستان بروجن یک هزار و ۷۴۱ واحد، شهرستان بن ۳۴۱ واحد، شهرستان سامان ۲۶۷ واحد، شهرستان شهرکرد چهار هزار و ۶۵۳ واحد، شهرستان فارسان یک هزار و ۳۸۳ واحد، شهرستان کوهرنگ ۱۰۴ واحد، شهرستان کیار ۴۵۴ واحد و شهرستان لردگان و خانمیرزا ۹۶۲ واحد مسکن احداث شود این در حالیست که تعداد متقاضیان تایید شده بیش از این سهمیه است و این موضوع وظیفه مسئولان را دوچندان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار