مخلص الائمه گفت: اربعین امسال برنامه مفصلی از سوی ستاد اربعین کشور و استان مرکزی در حال تهیه است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی با اشاره به برنامه ریزی برای زائران اربعین امسال مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در خصوص اربعین ۱۴۰۱، برنامه مفصلی توسط ستاد اربعین کشور و استان در حال برنامه ریزی است، برآورد جمعیت زائر در اربعین امسال رقم بی سابقه معادل ۵ میلیون نفر است.

استان مسیر ترددی بزرگی در کشور است و در اربعین نیز تردد بزرگی را خواهیم داشت و معمولا در ایام تعطیلی رتبه سوم تردد در کشور را دارد و زیرساخت‌های بسیار مفصلی باید آماده شود.

تعداد زیادی مواکب در مسیر‌های استان مرکزی در شهرستان‌های مختلف برپا هست و زیرساخت‌های کلی و عمومی مردم از جمله آب و برق و.. نیز باید آماده شود، امنیت جاده هم حتما افزایش خواهد داشت تا مشکلی ایجاد نشود ومسائل مربوط به پخت و پز نیز باید در مسیربه موقع تامین و اعزام شود.

ستاد اربعین استان مرکزی جزو فعال‌ترین ستاد‌های مرتبط با مرز مهران است که همکاران در حال حاضر از استانداری، فرمانداری ها، راهداری، هلال احمر، اورژانس و ... در مرز مستقر هستند.

بخشی از پایانه‌های زیرساختی برعهده نیرو‌های استان مرکزی است تا بتوان موکب اربعین استان مرکزی در مرز برای استقرار زائرین را آماده کرد و تمهیدات اعزام موکب‌های استان به خاک عراق مسیر راهنمایی مهیا شود.

مسئله‌ای در شهر نجف وجود دارد، جایی که سال گذشته موکب استان مرکزی بود، ساخت و ساز شده و احتمال دارد مجموعه تولیت حرم علوی آنجا را در اختیار موکب‌های ایرانی قرار ندهد که به شکل دیگری موکب نجف آماده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.