ناصر کنعانی گفت: ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دیدگاه وزارت امور خارجه در ارتباط با سفر یک مقام رژیم آمریکا به تایوان اظهار داشت: احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، بگونه ای که ماده ۲ منشور، اعضاء را از هرگونه رفتاری که خدشه‌ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد نماید، بر حذر می دارد.

ناصر کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

وی رفتار تنش‌زای اخیر مقامات رژیم آمریکا در مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را نمونه‌ای از مداخلات آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف جهان دانست که حاصلی جز افزایش بی‌ثباتی و دامن زدن به اختلافات نداشته و از این رو محکوم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: یکجانبه گرایی و نقض قوانین و تعهدات بین المللی، به رویه ای ثابت در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و تجربه خروج این کشور از توافقات چندجانبه از جمله برجام و اِعمال تحریم های غیر انسانی و غیر قانونی علیه ملت ایران، گواهی روشن بر پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار سال 2011 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش در سوریه فقط نفت را غارت می کند و هم همه از تروریست ها در سوریه حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
نظامیان آمریکایی بار دیگر نفت سوریه را غارت کردند
نظامیان آمریکایی محموله جدیدی از نفت سوریه را با استفاده از مخازن و تانکر‌های حامل مقادیر زیادی نفت از میدان‌های نفتی سوریه غارت و آن را به پایگاه‌های خود در شمال عراق منتقل کردند.
آمریکا همچنان نفت سوریه را می دزدد.
اشغالگران آمریکایی به سرقت نفت سوریه ادامه می‌دهند.
آمریکا همچنان به سرقت نفت سوریه ادامه می دهد.
آمریکا منابع سوریه را غارت می‌کند.
آمریکا آشکارا ثروت مردم سوریه را غارت می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
باید آمریکا رو بدلیل تحریک و ایجاد تنش و فتنه انگیزی و به خطر انداختن صلح و ثبات جهانی بشدت محکوم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
به جای این حرفا امریکا رو به علت جنگ افروزی محکوم کنن
آخرین اخبار