فرماندار باغملک به تشریح خسارات وارد شده به این شهرستان طی بارش‌های مونسونی خبر داد.

بهروز فرج الهی  میزان خسارت وارد شده به عشایرشامل آسیب به دام، مواد غذایی، راه‌ها و چادر‌ها را مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

او می‌گوید: به راه‌های اصلی و فرعی در ۴ بخش شهرستان هزار میلیارد ریال و در بخش کشاورزی شامل محصولات کشاورزی، باغ ها، کندو‌های زنبورداران، علوفه‌ها و تاسیسات دامی، هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

فرماندار باغملک خسارت سیل به منازل مسکونی، تجاری، کارگاه‌های صنعتی و تولیدی شهری و روستایی را  ۱۰۰ میلیارد ریال، عنوان کرد و  گفت: تاسیسات و شبکه‌های آبرسانی نیز ۵۰۰ میلیارد ریال آسیب دیده است.

آقای فرج الهی میزان خسارات وارد شده  به حوزه شبکه‌های انتقال و توزیع برق که شامل سقوط تیر‌های برق، سوختگی ترانس‌ها و تابلو‌های برق هستند را مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برشمرد.

او گفت: در حوزه تاسیسات  صدا و سیما که شامل تابلوی برق، ترانس و تجهیزات داخلی هستند هزار و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

فرماندار باغملک میزان خسارات وارد شده در حوزه عمران شهری در باغملک، میداوود، صیدون و قلعه تل که شامل زیرساخت آسفالت،   مبلمان شهری، فضای سبز، تاسیسات و تجهیزات شهری و کانال‌های دفع آب‌های سطحی است را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

بهروز فرج الهی می‌گوید: این خسارات مربوط به بارش‌های قبلی در باغملک است و سیل دیروز هنوز برآورد خسارت انجام نشده است.

او گفت: با توجه به اخطار‌های هواشناسی طی روز‌های گذشته سامانه مونسون تا پایان این هفته فعال است  و احتمال خطر وجود دارد از همه مردم می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کرده و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها، ارتفاعات کوهستانی و تاسیسات برق جدا خودداری کنند همچنین از تردد غیرضرور  در راه‌ها و محور‌های کوهستانی پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.