استاندار قزوین به همراه جمعی از مدیران استان از روند احداث باغ موزه دفاع مقدس بازدید کرد.

اعلایی، استاندار در بازدید باغ موزه دفاع مقدس گفت: با توجه به منابع محدود و نیاز‌های متعدد در استانبازدید استاندار قزوین از روند احداث باغ موزه دفاع مقدس باید برای هزینه بودجه در باغ موزه دفاع مقدس توجیح اقتصادی داشته باشیم.

اعلایی افزود: باغ موزه باید طوری ساخته شود که اثر فرهنگی آن برای مردم ملموس باشد در غیر اینصورت هزینه بودجه سایر طرح‌های عمرانی استان در باغ موزه دفاع مقدس بی اثر خواهد شد.

استاندار گفت: جلسه هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس باید سریعا برگزار شود تا درباره تامین منابع مالی و محتوای قابل نمایش برای مردم تصمیم گیری شود.

سرهنگ امیری مقدم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم گفت: تملک اراضی پروژه ۱۷ هکتاری باغ موزه دفاع مقدس انجام شده است.

وی افزود: ساختمان اصلی باغ موزه دفاع مقدس ۴ هزار متر مربع است و باید سریعا راه اندازی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: برخی از ادوات نظامی برای استقرار در باغ موزه دفاع مقدس به این اراضی منتقل شده است.

سرهنگ امیری مقدم گفت: نیازمند تامین اعتبارات ریاست جمهوری برای احداث ضلع شمالی و سایر سازه‌های باغ موزه دفاع مقدس استان هستیم.

وی افزود: قرار بود در هفته دفاع مقدس باغ موزه استان افتتاح شود که ۶۰ درصد پروژه باقیمانده است و امیدواریم تا بهمن ماه فاز اول پروژه افتتاح شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پروژه باغ موزه از سال ۹۹ در دست افتتاح و بیش از ۵۰ درصد پروژه به نتیجه رسیده است.

سرهنگ امیری مقدم افزود: تا شهریور ماه و در صورت تامین مالی بخش شمالی پروژه باغ موزه دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین ۲۰ میلیارد اعتبار مالی تا دهه فجر این پروژه به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد.

رجحانی، معاون امور عمرانی استاندار هم گفت: ساخت ساختمان اداری نیاز مردم برای آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس را برآورده نمی‌کند و بودجه مصوب باید برای طراحی فضای باغ موزه هزینه شود و با ۲۰ میلیارد تومان هم نمی‌توانیم مشکلات موجود در این باغ را برطرف کنیم.

رجحانی افزود: بودجه تخصیص یافته به این طرح باید به محوطه سازی برای ترویج فرهنگ و مفاهیم دفاع مقدس هزینه شود تا شاهد اثرگذاری فرهنگی در میان مردم باشیم.

وی اضافه کرد: دیوارکشی محوطه ۱۷ هکتاری باغ موزه دفاع مقدس ۷ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که تامین این هزینه کلان از عهده استان برنمی آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار