شهردار ملایر از نصب حدود ۲۵ المان مناسبتی ویژه ایام محرم همزمان با آغاز ایام سوگواری سالار شهیدان در نقاط مختلف این شهر خبر داد .

مجید فرجی  گفت: با فرا رسیدن ایام محرم پرچم‌های الوان میادین اصلی شهر با پرچم‌های سیاه تعویض شد.

او گفت: با توجه به اهمیت ماه محرم و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی، تکریم شعائر اسلامی و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان، از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری ملایر برای انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی (ع) در شهر استفاده شده است.

شهردار ملایر گفت: در این راستا ۲ پرچم بسیار بزرگ مشکی در میدان انقلاب و بام ملایر به اهتزاز درآمد و پنج هزار متر ریسه مشکی، ۲۰۰ عدد پرچم عمودی در بلوار‌های انقلاب و آیت‌اله میرشاهولد، ۱۵ عدد پرچم عرضی و بیش از ۴۰۰ عدد پرچم مشکی در معابر، میادین و خیابان‌های اصلی شهر نصب شد.

فرجی گفت: بر اساس مصوبه فرمانداری ملایر، امسال برپایی هرگونه موکب و ایستگاه صلواتی، منوط به اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و کمیته امنیت فرمانداری است که پس از کسب مجوز کتبی، مجوز اصلی توسط شهرداری صادر خواهد شد.

او گفت: ایستگاه صلواتی مقابل ساختمان شهرداری ملایر مستقر شده است و از شهروندان خواست ضمن رعایت تمامی قوانین، شیوه نامه های بهداشتی، از برپایی ایستگاه‌های صلواتی بدون اخذ مجوز خودداری کنند.

به گفته شهردار ملایر تمامی بستر‌ها و فضا‌های شهر برای عزاداری پر شور و شعور حسینی در شهر ملایر مهیا شده و نیاز است مردم ضمن رعایت حقوق شهروندان، حفظ بهداشت و نظافت شهر توجه جدی داشته باشند.

منبع  ایرنا

برچسب ها: دهه محرم ، نصب المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.