مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین از برگزاری همایش آموزشی مدیران هلال احمر منطقه سه کشور به میزبانی استان خبر داد.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: همایش مدیران شهرستانی جمعیت هلال احمر منطقه سه کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طی دو روز در روز‌های ۱۲ و ۱۳ مرداد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این همایش مدیران شهرستانی جمعیت هلال احمر از استان‌های قزوین، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، البرز حضور خواهند یافت.

این مسوول گفت: موضوع این همایش، تشکیل و سازماندهی تیم‌های تخصصی امداد و نجات و خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم برخوردار است که با هماهنگی نمایندگی فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر در ایران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان قزوین در سال‌های اخیر اقدامات و دستاورد‌های خوبی در این ۲حوزه داشته است و با برگزاری این دوره آموزشی برای اشتراک گذاری تجارب و دستاورد‌ها اقدام خواهد شد.

آصفی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ خانه هلال در استان وجود دارد که در صورت بروز حادثه در کمترین زمان برای امدادرسانی به حادثه دیدگان و مصدومان اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات در استان، گفت: مدت زمان رسیدن نیرو‌های امدادی استان به صحنه حادثه در حدود ۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه است و می‌توان با آموزش و فرهنگ‌سازی اقدامات اولیه امدادی جلوی بسیاری از حوادث تلخ و ناخوشایند را گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.