معاون استاندار فارس از صادرات بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کالا به کشور قطر برای بازی‌های جام جهانی خبر داد و گفت: بخش خصوصی برای تصاحب بازار‌های قطر در جام جهانی مردانه میدان داری کند.

پیرو درخواست معاونت گردشگری استانداری فارس مبنی بر گسترش روابط با کشور‌های عراق، لبنان، عمان، قطر، کویت، کشور‌های آسیای مرکزی و آسیای میانه و سایر کشور‌هایی که روابط خوبی با ایران دارند این جلسه با مدیرکل روابط بین الملل وزارت کشور برگزار شد.

در این دیدار مقرر شد ظرفیت‌های استان فارس در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و تمام مزیت‌های رقابتی و کلیدی استان احصا و در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

اداره کل روابط بین‌الملل وزارت کشور نیز این ظرفیت‌ها را به وزارت امور خارجه و سفارت‌ها منعکس کرده تا روابط دو سویه بین استان فارس و این کشور‌ها برقرار شود.

محمد فرخ زاده معاون استاندار فارس گفت: در راستای ایجاد فضای مراودات اقتصادی مقرر شد از ظرفیت بخش خصوصی، سازمان تجارت، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون نیز در این حوزه استفاده شود.

محمد فرخ زاده گفت: در راستای حضور موثر استان فارس در مسابقات جام جهانی قطر نیز مقرر شد آخرین وضعیت درخواست استان فارس مبنی بر صدور ویزا برای تجار، جهت عرضه محصولات و تولیدات استان فارس در کشور قطر بررسی شود.

گفتنی است استان فارس اعلام آمادگی خود را جهت صادرات بیش از صد میلیون دلار در حوزه صنایع غذایی، تنقلات، سبزیجات، فرآورده‌های دامی و کشاورزی و همچنین خدمات فنی مهندسی به قطر اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.