۵ واحد مسکونی خطرساز که در بافت فرسوده نهبندان وجود داشت به دلیل فرسودگی توسط شهرداری تخریب شد.

بافت فرسوده خطرساز یکی از معضلات شهری نهبندان است به گونه‌ای که با توجه به قدمت برخی از بنا‌های سنتی و خشت و گلی این شهر احتمال ریزش این بنا‌ها با کوچک‌ترین لرزه و یا بارانی وجود دارد که موضوع را از طریق شهردار نهبندان پیگیر شدیم.

شهردار نهبندان گفت: حدود ۴۶ هکتار بافت فرسوده و ۵۶ هکتار بافت تاریخی در نهبندان وجود دارد که برخی از این‌ها بر اثر عوامل طبیعی و فرسودگی دچار آسیب شده اند و باید مقاوم سازی شوند.

بختیاری گفت: به صاحبان منازل و املاکی که دیوار و یا سازه‌ای خطرساز دارند اخطار داده که در یک بازه زمانی معین برای تعیین تکلیف ملک خود اقدام کنند که در این راستا چند تن از همشهریان به شهرداری مراجعه کرده و با رضایت خودشان آن ملک تخریب و خاکبرداری شد.

او گفت: طی چند ماه گذشته ۵ واحد مسکونی خطرساز در قسمت بافت فرسوده نهبندان تخریب و خاک برداری شد.

شهردار نهبندان گفت: تعدادی از منازل فرسوده و خطرساز مربوط به بافت تاریخی و تحت نظارت و کنترل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که طی مکاتباتی با این اداره مقرر شد نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام شود.

 بختیاری گفت: یکی از معضلاتی که در راستای تعیین تکلیف املاک خطرساز وجود دارد این است که برخی از آن‌ها ورثه‌ای بوده و باید انحصار وراثت شوند و برخی دیگر هم که معلوم نیست که صاحبش چه کسی است تا بتوان برای رفع مشکل اقدام کرد.

برچسب ها: بنا ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.