مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت:۱۳۰۰ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانواییهای استان نصب شده است.

محمدرضا سرگزی اظهار داشت: ، گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون ۳۵ هزار و ۸۶۰ تن و ۲۶۷ کیلوگرم گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی گفت:روند خرید تضمینی گندم در سیستان و بلوچستان تا اواخر شهریورماه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: این میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: خرید گندم بوسیله ۱۲ مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی در استان انجام می شود.

وی میزان کل خرید گندم در استان را ۴۰۰ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۲۱۹ هزارو ۲۴۲ تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون ۳۸۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش ا ز یکهزار و ۳۰۰ دستگاه کارت خوان هوشمند در واحدهای خبازی سیستان و بلوچستان نصب شده است.

سرگزی افزود: در تلاشیم عملیات نصب این دستگاه ‌ها در کمترین زمان ممکن در کل استان انجام شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های کارتخوان هوشمند برای تمام نانوایی‌ های فعال سیستان و بلوچستان نصب می‌ شود، گفت: این طرح در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ ها و با هدف شفاف‌ سازی خرید نان از منظر نوع آرد، میزان مصرف و کنترل قیمت اجرا می‌شود و بانک سپه در اجرای آن مشارکت دارد.

سرگزی افزود: شفافیت و نگاه جامع به وضعیت آرد و نان یکی از مزایای این طرح خواهد بود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه نان علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده از یارانه نان، کیفیت تولید این قوت غالب سفره های مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از رویکردها و اهداف مهم در اجرای فروش نان با کارتخوان هوشمند، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه آرد و نان و پیشگیری از قاچاق این محصول است.

وی گفت: تاکنون یکهزارو ۳۵۰ واحد خبازی در کل استان به دستگاه کارتخوان مجهز شده اند و آن تعدادی که به هر دلیل نقص در کد رهگیری مالیاتی موفق به دریافت کارتخوان نمی شوند باید با حضور در کافی نت و ثبت چهار گام مالیاتی و تحویل آن به شعب بانک سپه و ثبت در سامانه کارتخوان مشکل را مرتفع کنند.

وی افزود: به خبازانی‌ که ثبت چهارگانه مالیاتی را تکمیل نکنند کارتخوان هوشمند تحویل داده نمی شود و در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها قطعا متضرر خواهند شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار