معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت هفته جهانی ترویج تغذیه نوزاد با شیرمادر گفت : حمایت و آموزش، شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر است.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مطابق با روال هر سال، آژانس بین المللی ترویج تغذیه با شیر مادر، شعار امسال هفته جهانی (۱۶_۱۰ مرداد مصادف با ۷_۱ آگوست) را؛ قدمی رو به جلو برای ترویج تغذیه با شیر مادر، حمایت و آموزش اعلام کرده است.

وی ادامه داد: تأکید آژانس بر حمایت از ترویج تغذیه با شیرمادر از طریق توانمند کردن و افزایش ظرفیت افراد مرتبط در سطوح مختلف و با توجه به نقش آنان در جامعه است که نهایتاٌ منجر به تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مادران برای تغذیه بهینه شیرخوار خود با شیرمادر، نیاز به حمایت دارند. حمایت از مادران شیرده و شیرخواران از طریق افراد مرتبط (در خانواده، محیط کار و جامعه) و با توجه به نقش آن‌ها در سطوح مختلف صورت می‌گیرد.

شکیبا ادامه داد: این فرایند " تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی نامیده می‌شود" و از طریق حمایت و آموزش میسر خواهد بود و نقش مهمی در حمایت مادران و شیردهی موفق در آن‌ها دارد.

وی گفت: تأثیر نامطلوب بحران همه گیری کرونا طی دوسال گذشته در مشاوره شیردهی، باعث حمایت ناکافی از مادر و شیرخوار شده است.

شکیبا تصریح کرد: گسترش نابرابری و نا امنی غذایی در جوامع، درگیری کادر بهداشتی و درمانی در دوره کرونا و کمبود نیروی انسانی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و مراجعه و تماس کمتر والدین با کارکنان بهداشتی، جدا کردن نوزاد از مادر و جلوگیری از شیردهی در مواقع مشکوک به کرونا، نقض اجرای کد بین المللی بازاریابی جانشین شونده‌های شیر مادر، در دسترس نبودن گروه‌های حامی برای والدین نیازمند مشاوره شیردهی و ... باعث کاهش سطح دانش و مهارت والدین و عدم مراجعه به موقع جهت دریافت خدمات شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.