مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۸۰۰ هیات عزاداری در استان خبر داد.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه بیش از ۱۸۰۰ هیئت عزاداری دارد، گفت : بعضی از این هیات‌ها تقریبا در تمامی مناسبت‌های مذهبی در طول سال فعالیت دارند، اما برخی ممکن است فقط در ایام خاصی مثل تاسوعا و عاشورا برنامه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه توصیه ‎هایی هم به متولیان هیئت‌های عزاداری داشت و گفت: توصیه می‌شود هیئت‌های عزاداری حتی المقدور در خیابان‌ها عزاداری نکنند و در صورت به خیابان آمدن هم حتما یک لاین خیابان را برای تردد وسایل نقلیه خالی بگذارند.

وی از هیات عزاداری استان خواست تا با توجه به شیوع دوباره بیماری کرونا حتما رعایت نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

احمدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیات‌های مذهبی باید محل جهاد تبیین باشند، گفت: از متولیان برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) انتظار داریم با بهره‌گیری از سخنرانان توانمند، آگاهی جامعه در مورد ضرورت جهاد تبیین را بالا ببرند.

وی از مداحان خواست تا در مداحی‌های خود از مطالب سودمند استفاده کرده و تلاش کنند تا حتما مداحی‌های با سند را انتخاب کنند.

وی از اعزام ۹۰۰ مبلغ به نقاط مختلف استان به مناسبت ماه محرم خبر داد و از آن‌ها خواست به تبیین اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه ۶۰ درصد مبلغ‌ها بومی و ۴۰ درصد آن‌ها اعزامی از قم و گروه‌های جهادی هستند، اضافه کرد: حدود ۱۵ درصد مبلغین اعزامی به نقاط مختلف استان خانم و بقیه آقا هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.