رئیس پلیس آگاهی کرمان گفت: سارقانی که بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال اموال باارزش را از منازل آپارتمانی کرمان سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ یدالله حسن پور گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت طلا، جواهرات و ساعت‌های گران قیمت از منازل شهروندان در بلوار جمهوری اسلامی، شهرک الغدیر و بلوار پزشک کرمان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او می‌گوید: در این رابطه با تلاش کارآگاهان و انجام اقدامات تخصصی و جمع آوری مدارک و مستندات میدانی، باند ۳ نفره خانوادگی سارقان، شامل: ۲ برادر و همسر یکی از آن‌ها شناسایی و این افراد طی چند عملیات هماهنگ در شهر کرمان دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان کرمان متهم اصلی این سرقت‌ها پیش از این نیز به جرم سرقت به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده و به عنوان زندانی رای باز  در حال گذراندن دوران محکومیت خود بوده است که با همدستی برادر ۲۳ ساله و همسرش (همسر متهم اصلی) با شناسایی واحد‌های آپارتمانی طبقات همکف و اول در محلات نوساز کرمان اقدام به سرقت می‌کردند.

او گفت: سارقان در ساعات ابتدایی شب و با شناسایی واحد‌هایی که چراغ آن‌ها خاموش بوده است و پس از اطمینان از حضور نداشتن ساکنان در منزل، از طریق تراس وارد منزل می‌شدند و با مراجعه به اتاق خواب و سایر قسمت‌های واحد مسکونی، اقدام به سرقت طلا، جواهرات، وجه نقد، ۲۰ عدد ساعت گران قیمت با نشان‌های معروف، ساعت طلا و یک قبضه اسلحه شکاری ۶۰۰ میلیون تومانی کرده اند.

سرهنگ یدالله حسن پورمی گوید: متهمان همگی جوان و دارای سطح تحصیلات دیپلم و پایین‌تر و صاحب یک سوپرمارکت در یکی از محلات شرقی کرمان هستند که تا کنون به سرقت از ۱۴ منزل در کرمان به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

به گفته او  این افراد  طلا و جواهرات سرقتی را به یک مالخر فروخته اند و تعدادی از ساعت‌ها را هم به دوستان خود بخشیده اند.

 رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: مالخر به اداره مبارزه با سرقت احضار شد.

او می گوید: مطالبه جدی پلیس برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی با افرادی است که به اموال مردم دستبرد می‌زنند که در این رابطه از مردم نیز می‌خواهیم نسبت به نصب دزدگیر در منزل، روشن گذاشتن چراغ هنگام ترک منزل، ایمن سازی در ورودی تراس با قفل استاندارد و نصب نرده‌های عمودی و افقی، نگهداری نکردن طلا و جواهرات در منزل و سایر نکات ایمنی به منظور پیشگیری از چنین سرقت‌هایی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار