مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش استفاده خودرو‌ها از سوخت سی‌ان‌جی در استان خبر داد.

سیدحجت مدنی با بیان اینکه گاز طبیعی فشرده سوخت پاکی برای محیط زیست است، گفت: بیش از ۳۸ درصد سوخت خودروها در استان با گاز طبیعی فشرده تامین می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به وجود ۶۹ جایگاه عرضه سوخت سی‌ان‌جی (CNG) در استان می گوید: هر روز به طور میانگین بیش از ۶۲۸ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده به خودروهای گازسوز در نقاط مختلف استان عرضه می شود.

گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی (CNG)، سوختی است که بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوئیل و گاز مایع به‌کار می‌رود.

مدنی همچنین به تداوم سوخت‌رسانی بی‌وقفه منطقه اردبیل همزمان با تشدید کنترل و نظارت بر عملکرد جایگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کارکنان انبارهای نفت مرکز و شهرهای شمال و جنوب استان بطور مستمر عملیات تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی را انجام می‌دهند.

به گفته او، ۲۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سه ماه نخست امسال در استان توزیع شده است که این میزان در مقایسه با سوخت مصرفی زمان مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدنی می گوید: مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو۴، دربازه زمانی فوق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: مصرف سوخت نفت گاز نیز در طول ۹۳ روز سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، حکایت از افزایش ۷ درصدی دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.