معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان از کشف و شناسایی ۵ هزار و۴۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در سطح استان خبر داد.

هیوا خرم گفت: از ابتدای سال جاری ۵ هزار و۴۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در استان شناسایی و کشف شده، این تعداد انشعاب غیرمجاز به منظور حفظ پایداری شبکه برق و عبور از پیک تابستان و همچنین تامین رفاه و آسایش شهروندان و کاهش تلفات انرژی از سطح شبکه شناسایی شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: پس از جمع آوری اشتراک‌های غیرمجاز تعداد ۲هزار و ۸۰۰ اشتراک به صورت قانونی به مشترکین واگذار شد، افزود: بیشترین انشعاب غیرمجاز برق کشف شده در این مدت با ۲۱۰۰ انشعاب مربوط به شهرستان‌های سنندج و مریوان و کمترین انشعاب کشف شده نیز با ۶۰ انشعاب مربوط به شهرستان سروآباد بوده است.

او می گوید: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز با هدف قانونمند کردن این انشعابات، کاهش تلفات و توزیع برق مطمئن انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تلفات در شبکه برق، انشعابات غیرمجاز در بخش توزیع است که به دلیل افزایش میزان استفاده از انرژی، خسارات زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

خرم گفت: به استناد مواد ۵۴۳ و ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.

او گفت: با توجه به قرار گیری در پیک ۱۴۰۱ و ضرورت مدیریت مصرف در کل بخش ها، این شرکت بیش از گذشته با متخلفانی که اقدام به استفاده از برق آن هم به صورت غیرمجاز می‌کنند، برخورد قانونی می‌کند.

استان کردستان بیش از ۷۱۲ هزار مشترک برق دارد که قریب به ۸۲ درصد آن را مشترکین بخش خانگی تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.