بیش از ۸۷ هزار مشترک کردستانی که تا پایان تیرماه الگوی مصرف برق را رعایت کرده و در مصرف برق صرفه جویی کردند صورتحساب برق مصرفی آنان صفر شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: بر اساس مصوبه وزارت نیرو مشترکان بخش خانگی که امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، ۵ برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند.

هیوا لهونیان  گفت: این طرح فقط مشمول مشترکین بخش خانگی است و برای سایر مشترکین بخش‌های مختلف نیز مصوباتی تعیین و تعریف شده تا تمام مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف تعیین شده از بسته‌های تشویقی وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

او می گوید:از مجموع ۵۸۹ هزار مشترک بخش خانگی در استان، بیش از۸۷ هزار مشترک (معادل ۱۴٫۵ درصد کل مشترکین بخش خانگی) که تا پایان تیرماه سال جاری درمصرف برق صرفه جویی نموده اند، مشمول پاداش صرفه جویی شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان گفت:  الگوی تعیین شده مصرف برق در ماه‌های گرم سال در مناطق غیر گرم و عادی ۳۰۰ کیلووات است و مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند به ازاء هر کیلووات ساعت ۵ برابر تشویق می‌شوند یعنی به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

لهونیان گفت: برای مثال مشترکی که سال گذشته در ماه‌های گرم سال ۳۰۰ کیلو وات برق مصرف کرده و امسال این میزان را به ۲۵۰ کیلو وات کاهش داده، قبض رایگان شده و هیچ هزینه‌ای بابت برق مصرفی پرداخت نمی‌کند.

به گفته او در همین راستا تاکنون بیش از۸ میلیارد و۸۲۵ میلیون ریال پاداش صرفه جویی به ۸۷ هزار و۵۴۵ مشترک خوش مصرف کردستانی تعلق گرفته است.

لهونیان با تاکید بر اینکه اگر هر مشترک کردستانی تنها ۱۰۰وات درمصرف برق صرفه جویی کند در مجموع ۴۰ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شده است، گفت: با انجام یکسری اقدامات مدیریتی می‌توان به راحتی برابر و یا حتی کمترازمیزان الگوی مصرف تعیین شده، انرژی برق مصرف کرد که در این صورت علاوه بر رایگان شدن صورتحساب مشترکین، به ازاء میزان صرفه جویی انجام شده مشترکان پاداشی دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.