رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح نکات بهداشتی ضروری در عزاداری ماه‌های محرم و صفر پرداخت.

دکتر محمدرضا نادری گفت: در این ماه و بویژه در دهه اول آن هیات‌ها و مجالس عزا در نقاط مختلف برپاست و با توجه به تجمع افراد در این مراسم نیاز است که رعایت نکات بهداشتی بصورت جد در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: در وهله اول توصیه بر این است که با توجه به وجود کرونا، مراسم عزاداری حتما در محیط‌های باز برگزار شده و افراد در این محیط‌ها فاصله اجتماعی لازم را از یکدیگر داشته باشند. همچنین نکته مهم در عزاداری‌ها استفاده از ماسک است و تمام افراد هنگام ورود به هیات‌ها باید از ماسک استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از هیات‌ها خواست مدت عزاداری را هم کوتاهتر کرده و در حدود دو ساعت برگزار کنند. همچنین از زنجیر و سنج و طبل شخصی هم در عزاداری‌ها استفاده شود. هیات‌ها باید نظارت جدی داشته باشند که پخت نذورات بصورت کاملا بهداشتی و توسط افراد بهداشتی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در هیات‌ها باید از هرگونه سرو نذورات خودداری شده و نذورات در ظرف‌های در بسته میان عزاداران توزیع شود. عزاداران هم باید پس از دریافت نذورات، آن را در منزل پیش از مصرف، به خوبی روی حرارت گرم کنند. در همین راستا ۴۵ بازرس در سطح شهرستان بکارگیری شده و بازدید‌های منظم و شبانه‌ای را از هیات‌ها خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.