مدیر کل گمرک مشهد گفت: تجمیع دفاتر گمرکی در این شهر و انتقال آن به نقطه‌ای دیگر از سیاست‌های اصلی و قطعی این نهاد بوده که طرح‌های اولیه آن نیز تهیه شده است.

جواد جعفری مدیر کل گمرک مشهد گفت : ۲۰ سال است که صحبت از انتقال گمرک مشهد از مکان فعلی به خارج از شهر وجود دارد و به دنبال آن هستیم طی مذاکره با مراجع ذیصلاح و تهیه طرح‌های اولیه بتوانیم این بحث را دنبال کرده و گمرک را انتقال دهیم.

او با بیان اینکه گمرک مشهد در پنج نقطه پراکنده است افزود: گمرک اول گمرک شهید مطهری واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد واقع شده است که بیشتر کار صادرات و واردات ریلی را انجام می‌دهد، گمرک دوم واقع در پایانه کامیون داران مشهد است، سومی گمرک صادراتی راه آهن بوده که در ایستگاه راه آهن مشهد واقع است، چهارمی نیز در ستاد نظارت بر گمرکات واقع در چهارراه شهید گمنام است، پنجمین در شهرک صنعتی توس واقع شده است.

مدیر کل گمرک مشهد ادامه داد:نقاط پراکنده گمرک مشهد باعث پراکندگی نیرو‌ها و انجام کار‌های موازی و رفت و آمد‌ها و هزینه زیاد برای ارباب رجوع شود، بویژه اینکه با توجه به کمبود نیروی انسانی، پراکندگی آن‌ها در پنج نقطه مشهد فشار کار را بیشتر کرده به طوری که نتوانیم از ظرفیت واقعی گمرک مشهد و همکاران استفاده کنیم.

جعفری تجمیع نقاط پراکنده گمرک مشهد را ضروری دانست و بیان کرد: با تجمیع نیروی انسانی در یک گمرک می‌توان خدمات بیشتری را به بخش صادرات و واردات و ترانزیت در مشهد ارائه داد که کمک مناسبی نیز برای رونق بیشتر اقتصاد استان خواهد بود و زمینه توسعه فعالیت تجاری استان را فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: هم اکنون به خاطر حضور گمرک در داخل مشهد، کامیون‌های حامل کالا باید در راه آهن یا گمرک مستقر شوند که این مهم باعث ایجاد ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

مدیر کل گمرک مشهد تأکید کرد: هنوز مکان مشخصی برای استقرار گمرک مشهد در نظر گرفته نشده و این موضوع در حال بررسی است، امیدواریم با همکاری استانداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نقطه‌ای باید برای استقرار گمرک تعبیه شود تا بخش ریلی و جاده‌ای را پوشش دهد.

جعفری اظهار کرد: این استان ۶ دفتر گمرکی در لطف‌آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و شمتیغ دارد که به دلیل درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد گمرک در تربت حیدریه، یک دفتر گمرکی دیگر به دفاتر گمرکی استان اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.