ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۰۵ هزار تن کالا از طریق گمرکات خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است.

جواد جعفری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۷۹ میلیون دلار کالا به وزن ۵۰۵ هزار تن از گمرکات خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است که در این بین گمرک مرزی دوغارون تایباد جایگاه اول را دارد.

او گفت: همچنین در این مدت میزان صادرات کالا‌های تولیدی استان به افغانستان از طریق گذرگاه بین المللی دوغارون، بالغ بر ۱۱۲ هزار تن کالا بوده که ۳۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

به گفته جعفری، ۶۰ درصد کالا‌های صادراتی استان از طریق گمرک مرزی دوغارون صادر می‌شود که این معبر رسمی از لحاظ میزان ترانزیت کامیونی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

آمادگی خراسان رضوی برای ترانزیت ریلی کالا از چین به اروپا

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی این آمادگی را دارد که با استفاده از ظرفیت‌های ریلی، محلی برای ترانزیت و انتقال کالا از کشور چین به مقصد اروپا باشد.

او گفت: با فعال شدن دالان شمال به جنوب، امروز به صورت آزمایشی ۲۰ واگن باری از مبدا روسیه به مقصد هند وارد مرز سرخس که در کمترین زمان تشریفات گمرکی آن انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: شبکه راه آهن خراسان رضوی در شرق کشور دارای ظرفیت بالایی است و باید به صورت حداکثری از آن استفاده شود تا دالان شمال به جنوب جهان که از ایران نیز می‌گذرد، فعال بماند.

گمرک مرزی دوغارون تایباد با ۱۰۰ سال قدمت در شرق خراسان رضوی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.