پویش نذر خون حسینی همزمان با آغاز ماه محرم و نهم مردادماه، روز ملی اهدای خون آغاز شد.

 محمد شریف الحسینی  مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: این پویش با محور اهدای خون آگاهانه در قالب نذر حسینی مطابق با سال‌های گذشته در ماه‌های محرم و صفر برپا می‌شود.

او افزود: در این ایام کمک به همنوعان به عنوان سنت حسنه نمود بیشتری دارد و عزاداران سیدالشهدا (ع) می‌توانند به بیماران نیازمند، خون اهدا کنند تا با اهدای خون نجات بخش بیماران و آرامش بخش خانواده‌های چشم انتظار آنان باشند.

 مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دایر است اما از عزاداران حسینی تقاضا می‌شود نذر خود را تنها به این ۲ روز اختصاص ندهند و در همه روزهای ماه‌های محرم و صفر حضور مستمری داشته باشند، زیرا که نیاز بیماران به خون همیشگی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ذخایر خونی  خراسان رضوی در سه ماهه نخست امسال مناسب بود، اما با شیوع دوباره ویروس کرونا در روز‌های اخیر و آغاز فصل گرما شاهد کاهش مراجعات هستیم که امیدواریم در ایام ماه محرم و صفر و با اجرای پویش نذر خون بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

شریف الحسینی بیان کرد: تیم سیار اهدای خون خراسان رضوی نیز آماده اعزام به سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز متقاضی اهدای خون به شکل گروهی هستند.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر در این استان برای  اهدای خون مراجعه کرده اند که ۴۶ هزار و ۴۳۵ نفر از آنان شرایط اهدا را داشته و موفق به اهدا شده‌اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.