همزمان با فرارسیدن ماه محرم، پویش نذر خون در استان فارس آغاز شد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با اجرای پویش نذر خون، علاوه بر پایگاه‌های ثابت انتقال خون، تیم‌های سیار و اتوبوس‌های خونگیری در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس برای مراجعه اهداکنندگان دایر است.

دکتر مجید اکبرزاده گفت: در شیراز، مراکز ثابت انتقال خون در میدان نمازی و آسیاب قوامی از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۲۱ به صورت یکسره و روز‌های جمعه مرکز آسیاب قوامی از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

او گفت: به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) دو مرکز اهدا خون در باغ جنت از شنبه ۸ مرداد و در حرم مطهر شاهچراغ از چهارشنبه ۱۲ مرداد در دو شیفت عصر و شب فعال خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: در شهرستان‌های آباده، داراب، جهرم، فسا، لار، مرودشت و گراش که دارای پایگاه‌های ثابت انتقال خون هستند نیز خونگیری از اهداکنندگان از ساعت ۸ تا ۱۳ انجام می‌شود.

دکتر اکبرزاده گفت: به منظور دسترسی هم استانی‌ها به خدمات انتقال خون، اتوبوس‌های خونگیری نیز در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد.

او با توجه به کاهش ذخائر خون در استان فارس و نیاز مبرم به گروه‌های مختلف خونی به ویژه گروه‌های O و A ابراز امیدواری کرد با مشارکت اهداکنندگان در پویش نذر خون بخشی از این کمبود جبران شود.

اکبرزاده گفت: پویش نذر خون دراستان فارس تنها محدود به دهه اول محرم نیست و اهدا کنندگان تا پایان ماه صفر می‌توانند برای شرکت در این امر خداپسندانه به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از شهروندان و اهداکنندگان خون خواست نسبت به اهدای خون اقدام کنند و نگران ابتلای به ویروس کرونا نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار