استاندار فارس گفت: مدیران در قوانین و مقررات به دنبال بند‌ها و تبصره‌هایی باشند که به جای ایجاد مانع به مانع زدایی از پیش پای تولید کمک می‌کند.

دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز گفت: وقتی در جلسات مواردی مطرح، بررسی و در خصوص آن‌ها تصمیم گیری می‌شود و به مصوبه می‌انجامد آن مصوبات لازم الاجرا است و مدیران نباید به انتظار مکاتبه و ابلاغیه بنشینند.

او، در پاسخ به انتقاد بخش خصوصی از تفاوت تعرفه گاز مصرفی برخی واحد‌های تولیدی گفت: اینکه برخی واحد‌های پنج برابر دیگر واحد‌های تولیدی هزینه گاز پرداخت می‌کنند منطقی نیست و تعرفه و هزینه گاز تمام واحد‌های تولیدی فارغ از اینکه از سازمان جهاد کشاورزی پروانه اخذ کرده‌اند یا از سازمان صمت باید یکی باشد.

استاندار فارس، در پاسخ به گلایه بخش خصوصی در زمینه معضلات ناشی از قیمت‌گذاری دستوری نیز گفت: بخش خصوصی تحلیل و بررسی خود از قیمت تمام شده تولید را اعلام کند تا بر اساس آن در خصوص قیمت‌گذاری‌ها تصمیم گیری شود.

ایمانیه گفت: طی روز‌های آتی با حضور در شهرک صنعتی شیراز و برگزاری میز خدمت در این شهرک، از نزدیک شنونده مشکلات و واحد‌های تولیدی و صنایع فعال این شهرک خواهیم بود و نسبت به حل مشکلات مطرح شده تا حد امکان اقدام خواهیم کرد.

فارس مستعدترین استان برای معرفی به عنوان معین کشور قطر است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در آن مستعدترین و مستحق‌ترین استان برای معرفی شدن به عنوان معین کشور قطر است.

جمال رازقی گفت: در سفر اخیر معاون وزیر صمت به فارس این استان به عنوان استان معین کشور قطر معرفی شده، اما روز گذشته بخشنامه‌ای از سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کردیم که در آن استان دیگری به عنوان استان معین کشور قطر معرفی شده است.

او گفت: گلایه ما این است که چرا مسئولان به قول و وعده‌ای که در زمینه معرفی فارس به عنوان معین کشور قطر داده اند عمل نکرده و استان دیگری را معرفی می‌کنند.

رازقی گفت: استان فارس به علت نزدیکی و روابط دیرینه با کشور قطر مستعدترین استان برای معین کشور قطر است و انتظار داریم که در این تصمیم گیری تجدید نظر شود و همانگونه که قول داده شده فارس به عنوان استان معین معرفی شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس، افزایش شدید قیمت مواد اولیه در واحد‌های صنعت غذا، لوازم بسته بندی و همچنین افزایش نرخ گاز و برق را از مشکلات اساسی واحد‌های تولیدی دانست و گفت: در بحث پرداخت هزینه گاز توسط واحد‌های تولیدی با یک تناقض و تفاوت مواجه هستیم که موجب گلایه تولید کنندگان شده است.

رازقی گفت: هزینه گاز واحد‌های تولیدی که پروانه فعالیت خود را از سازمان جهاد کشاورزی دریافت کرده اند یک پنجم واحد‌های تولیدی است که از سازمان صمت پروانه دریافت کرده اند، یعنی در دو واحد تولیدی مشابه، یکی پنج برابر دیگری هزینه گاز پرداخت می‌کند که انتظار است این مساله حل و فصل شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس، افزایش میزان تورم در مواد غذایی، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها را یک زنگ خطر دانست و گفت: بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، قیمت تمام شده واحد‌های صنعت غذا در ۹۳ درصد شرکت‌ها افزایش اساسی داشته و فروش ۷۷ درصد واحد‌ها نیز کاهش داشته است.

رازقی گفت: در بحث مصرف کالا‌های اساسی نیز شاهد کاهش مصرف ۲۵ درصدی لبنیات و همچنین مرغ و گوشت هستیم که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود، بروکرسی اداری را بلای جان بخش خصوصی دانست و گفت: از جمله در زمینه صدور کارت بازرگانی موانع و مراحل بیشماری وجود دارد که مشکلات بسیاری را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

رازقی گفت: به عنوان مثال برای تمدید کارت نایب رئیس اتاق بازرگانی استان که خارج از حیطه اختیارات استان است ۹ ماه است که درگیر هستیم، اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار