فرماندار ویژه مهاباد گفت: کمبود فضای فرهنگی و هنری و نبود زیرساخت لازم برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در این شهرستان محسوس و نیاز به تقویت دارد.

امیر قادری در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی لاو (جوان) گفت: حمایت از هنرمندان و فراهم کردن شرایط مناسب و مطلوب جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای شاداب سازی جامعه یکی از وظایف مسئولان است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: علی رغم دعوت کتبی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای سفر به مهاباد و بررسی مشکلات هنرمندان و فضای فرهنگی شهرستان بعد از گذشت ۶ ماه تاکنون این امر محقق نشده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: از سهم بودجه شهرستان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی تنها سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص خواهد یافت.

قادری هنرمندان را کانون همگرایی جامعه دانست و گفت: هنر ابزاری بسیار مفید و موثر در درمان بسیاری از اختلالات روحی و روانی و به ویژه آسیب‌های اجتماعی است و این مهم با همت هنرمندان و اصحاب هنر محقق خواهد شد.

در ادامه این مراسم از هنرمندان و آثار برتر نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی لاو با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

در این جشنواره فیلم نامه «چمدان» از آکو زند کریمی اهل سنندج مقام نخست، «باد ما را خواهد برد» از وحید خدا بنده لو از شهرستان قروه مقام دوم و «سناریو» از هنرمند گلاله ستاوند مقام سوم نخستین جشنواره غبلم نامه نویسی لاو را کسب کردند.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهر‌های فرهنگی شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.