اولین یادواره ملی سرداران امیران و ٣٠٠٠ شهید ایل قشقایی امروز در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این همایش گفت: پنج مرداد، سالگرد عملیات مرصاد با فرماندهی سپهبد شهید صیاد شیرازی یکی از فرزندان برومند ایل قشقایی بود.

او گفت: شهید صیاد شیرازی در نهایت به دست منافقین ترور شد، همین منافقینی که امروز اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از آنان حمایت می‌کنند و مدعی دفاع از حقوق بشر هم هستند و سخن از آزادی و انسان دوستی می‌زنند، ولی این منافقین هزاران نفر را ترور کردند و ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با یادآوری اینکه در تاریخ معاصر می‌بینیم که ایل قشقایی همواره مدافع حق و ظلم ستیز بودند، گفت: در دوره‌های مختلف همواره ایل قشقایی پای کار بودند و اگر بیگانگان و اجانب می‌خواستند به کشور تعرض کنند، سردارانی از این ایل بودند که مقاومت می‌کردند؛ شخصیت‌هایی مانند اسماعیل خان قشقایی که هم در دوران مشروطه و هم در جنگ جهانی اول مبارزه کرده است.

او با تصریح اینکه شهدای ایل قشقایی هر کدام ستاره درخشانی بودند که باعث عزت و سربلندی ما شدند، گفت: اگر امروز دنیا ناچار به اعتراف در مقابل عظمت ملت ایران است و سخن از این که گزینه نظامی روی میز است، نمی‌زنند به خاطر این رشادت‌ها، شهامت‌ها و روحیه شهادت‌طلبی است که در فرزندان ما وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه افتخار این دولت مردمی، عدالت‌محور و تحول‌گرا این است که با شهدا پیوند بسته است، گفت: بر این باور هستیم که هر چه خدمت کنیم، کم است؛ باید همه توان را بگذاریم که کشور آباد و پیشرفته باشد. این پیام خون شهدا است که اگر آن زمان در خط مقدم از کشور دفاع می‌کردند، امروز باید دست در دست هم دهیم و کشور را آباد کنیم.

او با یادآوری اینکه در صنعت، کشاورزی، سیاست‌های خارجی و تجارت اقدامات خوبی آغاز شده و ریل‌گذاری عوض شده است، گفت: هفته گذشته که بایدن در منطقه حضور پیدا کرد تبلیغاتی راه انداختند که این‌ها می‌خواهند وحدتی بین کشور‌ها علیه ایران ایجاد کنند، اما در نهایت با دست خالی برگشت و بلافاصله رئیس جمهور ترکیه و روسیه در ایران جمع شدند و پوتین اعلام کرد که حاضر هستیم تا چهل میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف در ایران سرمایه‌گذاری کنیم.

برگزاری اولین یادواره ملی ٣ هزار شهید ایل قشقایی در حرم شاهچراغ (ع)

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ذکر این نکته که گشایش‌هایی دارد انجام می‌شود که نتایج آن برای مردم ملموس خواهد بود، گفت: در یک مرحله‌ای هستیم که مشکلات معیشتی وجود دارد، اما به گونه‌ای کار می‌شود که در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت بتوانیم شرایط اقتصادی بهتری در کشور شاهد باشیم.

او در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند وظیفه تک تک شما است که نگذارید مردم ناامید شوند، گفت: امیدواریم این روحیه انقلابی و جهادی در همه سطوح و رده‌های کشور وجود داشته باشد تا شرمنده شهدا نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم  اولین یادواره ملی ٣ هزار شهید ایل قشقایی در حرم شاهچراغ (ع) گفت: شهدای پرافتخار قشقایی که این مجلس به نام و یاد آن‌ها مزین شده مظهر عزت و عشق به اهل بیت و دفاع از حق هستند.

برگزاری اولین یادواره ملی ٣ هزار شهید ایل قشقایی در حرم شاهچراغ (ع)

او گفت: ایل قشقایی در تاریخ معاصر ایران خصوصا در مشروطیت، با تبعیت از فتوای مرجع گرانقدر تقلید استان مرحوم آیت الله سید عبدالحسین لاری صحنه‌های با شکوهی از عظمت ایران و ایرانی آفریدند.

آیت الله دژکام گفت: امروز همه اینجا جمع شدیم تا بگوییم عزیزان و شهدای ایل قشقایی عزیزان ملت هستند، چون به عشق امام حسین و اهل بیت پا به میدان جنگ گذاشتند.

عشایر، ستون‌های خیمه کشور هستند

دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز گفت: شهدای عزیزی همچون شهید سلیمانی و شهید صیاد شیرازی نیز از همین اقوام و ایلات عشایری هستند.

او گفت: حضرت ابوالفضل (ع) به دو صفت شجاعت و وفاداری مشهور است و عشایر ما این دو صفت را به خوبی از آن حضرت آموختند و به کشور و دین و اعتقاداتشان وفادار هستند.

استاندار فارس گفت: تقدیم سه هزار شهید قشقایی و همچنین دیگر شهدای عشایر در کشور نشان دهنده اعتقاد آن‌ها به دین و بیانگر عشق به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است و در این راه از جان عزیز خود گذشتند.

برگزاری اولین یادواره ملی ٣ هزار شهید ایل قشقایی در حرم شاهچراغ (ع)

ایمانیه گفت: آفرین به عشایر کشور که به خوبی صفت وفاداری و شجاعت را از حضرت ابوالفضل (ع) آموختند.

او گفت: از خانواده‌ها، مادران، پدران، فرزندان و خواهران و برادران شهدا این است که از جوانان عزیز که امید‌های آینده کشور هستند به خوبی مراقبت کنند و دفاع از فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ اعتقاد به دین و اهل بیت (ع) و دفاع از استقلال کشور را به آن‌ها بیاموزند.

استاندار فارس گفت: امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود در مقابل شهدا و خانواده شهدا که همه هستی خود را برای دفاع از کشور گذاشتند عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار