رئیس مرکز اورژانس گلستان درباره ماجرای حمل نکردن بیمار و فیلم پخش شده در فضای مجازی توضیح داد.

مقسمی گفت: در تاریخ دوم مرداد امسال ماموریتی در منطقه شصت کلای گرگان به عوامل اورژانس اعلام شد که در یک ساختمان در حال ساخت فردی دچار مصدومیت شده است و پرسنل اورژانس در مدت زمان ۱۱ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

او افزود: نخستین کاری که تیم اورژانس بعد از رسیدن به محل حادثه می‌کند ارزیابی امنیت محل حادثه است و بنا به وظیفه شغلی از افراد حاضر در صحنه ماجرا را جویا می‌شوند و افراد می‌گویند فرد حادثه دیده سقوط از ارتفاع نداشته  ، خونریزی و شکستگی واضح ندارد و در شوک نیست، سطح هوشیاری کامل دارد و بر اثر برخورد میلگرد به پایش دچار خراشیدگی زانو شده است.

مقسمی می‌گوید: در این ساختمان راه پله استانداردی وجود نداشته ذو از طریق داربست راه پله‌ای ایجاد شده است، به همین دلیل پرسنل اورژانس به افراد حاضر در صحنه می‌گویند با این تجهیزات امکان بالا رفتن از این ساختمان نیست و با توجه به اینکه حال عمومی مصدوم خوب است باید با آتش نشانی هماهنگ کنیم.

او افزود: متاسفانه افرادی که در صحنه حضور داشتند عکس العمل مناسبی نشان نمی‌دهند، به کابین آمبولانس هجوم می برند و ضمن به هم ریختن آمبولانس صندلی را می‌شکنند، پرسنل اورژانس را تهدید می‌کنند و در نهایت وسایل و تجهیزات حمل بیمار و آتل بندی را از آمبولانس را خارج  و خود افراد اقدام به پایین آوردن مصدوم از طریق جرثقیل می‌کنند.

او گفت: با اینکه این کار بسیار خطرناک بوده و امکان فوت مصدوم وجود داشت، اما افراد این اقدامات غیراستاندارد و ناامن را انجام می‌دهند و همکاران اورژانس به این افراد می‌گویند مریض شما اورژانسی نیست و آتل هم بسته شده  اول باید کابین اورژانس مرتب شود و پلیس ۱۱۰ هم در این محل حضور پیدا کند، چون به بیت المال خسارت وارد شده است به همین دلیل فعلا بیمار را نمی‌بریم.

مقسمی افزود: این افراد حین صحبت با عوامل اورژانس اقدام به فیلم برداری می‌کنند و زمانی که گفته می‌شود ما این مصدوم را نمی‌بریم با برجسته کردن این قسمت از صحبت‌ها و بدون در نظر گرفتن صحبت‌های قبلی فیلمی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و موجب کدورت خاطر مردم می‌شوند.

او گفت: با کمی سعه صدر و تامل این موضوع حل می‌شد و علاوه بر این ما سامانه رسیدگی به شکایات داریم (سامانه ۱۹۰) و به جز این‌ها با مراجعه حضوری به دانشگاه و واحد بازرسی این افراد می‌توانستند شکایت خود را مطرح کنند.

مقسمی گفت: اگر در جایی قصوری صورت گیرد حتما برخورد خواهیم کرد چراکه ما سازمانی هستیم که در هنگام بروز حوادث در خط مقدم هستیم و باعشق به خدمت این کار را انتخاب کرده ایم.

 

در ادامه فیلم توضیحات رئیس مرکز اورژانس گلستان را ببینید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.