مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با توجه به ساخت و ساز‌های رشت، مهمترین بحرانی که این شهر را تهدید می‌کند، وقوع زلزله است.

امیر مرادی در جلسه با سرپرست شهرداری، معاونان و مدیران شهرداری رشت گفت: با توجه به گسل‌های موجود در رشت و ساخت و ساز‌هایی که در این شهر انجام شده، وقوع زلزله مهمترین مورد بحرانی است که ما را تهدید می‌کند.

او افزود: با برقراری ارتباط موثر بین اداره کل مدیریت بحران و شهرداری رشت پیش از وقوع هرگونه بحران اطلاعات لازم بدون هیچگونه مطالبه‌ای در حوزه‌های مختلف در اختیار مدیریت شهری رشت قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: ماده ۱۸ قانون اعتبارات مدیریت بحران می‌تواند به شهرداری رشت کمک کند، زیرا امکان جابه‌جایی این اعتبارات و تخصیص آن به نهاد‌هایی مانند شهرداری کاملا وجود دارد که این کار نیازمند تقویت ارتباطات بین مدیریت بحران و شهرداری است.

آقای مرادی همچنین در این جلسه گزارش کاملی از خطرات و بلایای طبیعی که استان گیلان را تهدید می‌کند و حوادث و مشکلاتی که تاکنون موجب خسارات زیادی به شهر رشت شده است، ارائه کرد.

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان

لزوم آمادگی برای کاهش خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در رشت

سرپرست شهرداری رشت نیز در این نشست گفت: باید برای کاهش خسارات و مخاطرات ناشی از زلزله، سیل و سایر حوادث غیرمترقبه در سطح شهر همیشه آماده باشیم.

به گفته سید مجتبی خدمت بین دانا، در مقطعی که زلزله سال ۱۳۶۹ گیلان اتفاق افتاد، شهر رشت مانند امروز دارای ساختمان‌های بلند نبود و کلا بلند مرتبه سازی در این شهر چندان رواج نداشت.

 سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت

او افزود: بحران بحثی کاملا جدی است و اگر ما آمادگی‌های لازم را برای مقابله و مواجهه با آن کسب نکنیم، حجم خسارت‌ها افزایش می‌یابد.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: برای تعمیق ارتباطات و سطح تعاملات خود با مدیریت بحران استانداری گیلان نماینده تام‌الاختیار خود، معاون خدمات شهری را معرفی کرده ایم و برای تحقق این کار حتی در حوزه هزینه کرد نیز منابع اعتباری آمادگی داریم.


بیشتر بخوانید


انجام بیش از ۸ هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در رشت

سیدشمس شفیعی، عضو شورای اسلامی رشت نیز پیش از این از انجام بیش از ۸ هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهر خبر داده و اعلام کرده بود: این شهر با توجه به قرارگیری روی گسل زلزله، وضعیت نزدیک به قرمز دارد و اگر اتفاقی بیفتد، متروپل‌های زیادی در این شهر خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.