مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و۴۳۴هزارکیلوگرم گوشت گرم دام سبک وسنگین وارد بازارمصرف این استان شده است.

حاج کاظمی گفت: مهمترین سیاست دامپزشکی حفظ و ارتقای سلامت عمومی و بهداشتی همه مردم در سطح جامعه است. 

او افزود: هر یک از کشتارگاه‌های استان زنجان دارای یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی در مراحل قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار دام‌های سبک و سنگین نظارت ویژه‌ای دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۳۰۶ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های این استان ذبح شده است.

حاج کاظمی ادامه داد: بیشترین دام ذبح شده به ترتیب مربوط به گوسفند و بره با ۱۱ هزار ۵۶۹ رأس، گاو و گوساله با پنج هزار و ۳۴۷ رأس، بز و بزغاله با ۳۹۰ رأس بوده است.

او افزود: شهروندان در استفاده از فراوده‌های خام دامی اطمینان خاطر داشته باشند، چرا که کشتاردام و طیور با نظارت ناظران و ذابحان شرعی انجام می‌شود و دامپزشکی استان زنجان هم نظارتی مستقیم بر کشتار‌ها دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه از طریق کشتار غیر مجاز دام، بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان زنجان به صورت مداوم نسبت به بازرسی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی فعالیت دارند.

حاج کاظمی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی از فرآورده‌های خام دامی بدون هیچ اغماضی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی طبق ضوابط بهداشتی اقدام می‌شود.

او از شهروندان خواست تا هنگام خرید گوشت دقت کنند که لاشه دام کشتاری در محل قصابی‌ها دارای برچسب مشخصات تولید و مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر خام و عسل موارد تخلف را با سامانه ۱۵۱۲ با دامپزشکی این شهرستان در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.