علی رشیدوند گفت: به منظور اخذ گواهینامه تائیدیه ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورها توسط شرکتهای معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هستند در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت نام شوند و پس از بازرسی و رفع نواقص احتمالی، گواهینامه تائیدیه ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله صادر خواهد شد.
او ادامه داد:گواهینامههای تاییدیه ایمنی آسانسور به دو دسته گواهینامه بازرسی اولیه و ادواری تقسیم میشوند و با توجه به عملکرد و کاربرد آسانسورها، انجام سرویسهای ماهانه و بازرسیهای ادواری سالانه الزامی است.
رییس اداره استاندارد شمال خوزستان میگوید: پس از نصب آسانسورها و صدور گواهینامه بازرسی آسانسور با اعتبار یک ساله، بهره برداران آسانسور باید جهت سرویس و نگهداری آسانسورهای خود با شرکتهای دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور قرارداد منعقد کرده و در زمان اتمام اعتبار گواهینامهها، نسبت به بازرسی ادواری آسانسورهای خود اقدام و گواهینامه ایمنی دریافت کنند.
آقای رشیدوند گفت: درغیر این صورت در هنگام وقوع حادثه شرکت بیمه گر عهده دار جبران خسارت و زیان وارده نبوده و مسئولیت هرگونه حوادث ناشی از عدم استاندارد سازی آسانسور، متوجه مدیر ساختمان یا بهرهبردار خواهد بود.
رییس اداره استاندارد شمال خوزستان در ادامه بر صدور پایان کار در شهرداریها منوط به ارائه گواهینامه ایمنی آسانسور از سوی مالکین و تائیدیه اداره استاندارد تاکید کرد و گفت: مردم میتوانند صحت گواهینامه استاندارد آسانسور را از طریق ارسال کد رهگیری ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ استعلام کنند و در صورت عدم اعتبار گواهینامه، مراتب را جهت پیگیری به اداره استاندارد شمال خوزستان اطلاع دهند.