با شیوع زیرسویه‌های جدید امیکرون در استرالیا، تعداد بیماران بستری شده در این کشور به بالاترین حد خود از ابتدای همه گیری رسید.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تعداد استرالیایی‌هایی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند، امروز (دوشنبه) به رکورد حدود ۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسید. این رکورد در میانه شیوع انواع جدید و بسیار مسری زیرسویه‌های امیکرون اتفاق می‌افتد و سیستم مراقبت‌های بهداشتی را در سراسر استرالیا تحت فشار قرار داده است.

به گزارش رویترز، تعداد افرادی که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند بالاترین میزان از زمان ظهور ویروس کرونا است و حتی از زمان موج اول امیکرون هم فراتر رفته است. گزارش شده که تلفات روزانه نیز افزایش یافته است.

دولت استرالیا اعلام کرده بیش از هزار خانه سالمندان در سراسر کشور درگیر این بیماری شده و ساکنان آن تا حد زیادی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، بسیاری از کارکنان بهداشتی نیز بیمار یا در قرنطینه هستند که این موضوع بحران مراقبت‌های بهداشتی را بدتر می‌کند.

مقامات پیش بینی کردند به دلیل شیوع همزمان ویروس کووید-۱۹ و آنفولانزا، زمستان سختی در پیش روی استرالیا است. آن‌ها از شرکت‌ها خواسته اند به کارمندان خود اجازه دورکاری بدهند. همچنین از مردم خواسته شده دوز‌های یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

رقم بیماران بستری شده به خاطر ابتلا به ویروس کرونا از اواخر ژوئن در استرالیا افزایش یافته، چرا که زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ در این کشور غالب شده‌اند. گفته شده این دو زیرسویه می‌توانند از ایمنی طبیعی و مصنوعی (ایمنی ناشی از ابتلای قبلی و ایمنی ناشی از تزریق واکسن) فرار کنند. افزون بر این، برخی کارشناسان می‌گویند زیرسویه BA.۵ می‌تواند به اندازه سرخک عفونی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار