کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا به کشور‌های این اتحادیه هشدار داد موج جدید کرونا در پاییز و زمستان آغاز خواهد شد و آن‌ها باید آماده باشند.

استلا کِریاکیدس، کمیسر بهداشت و امنیت غذایی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به کشور‌های این اتحادیه هشدار داد همه گیری کرونا هنوز تمام نشده است و جایی برای سهل انگاری وجود ندارد و آن‌ها باید از هم اکنون خود را برای موج جدید همه‌گیری کووید-۱۹ در پاییز و زمستان آماده کنند.

براساس گزارش رویترز او در ادامه گفت: متاسفانه، همه گیری افزایش نگران کننده‌ای را در چندین کشور نشان داده است. کمیسیون اروپا از کشور‌های عضو خواسته است از اکنون برای افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های آسیب پذیر به تزریق دز واکسن تقویتی کرونا سرعت دهند.

شایان ذکر است با موج جدید سرایت کرونا در آلمان، آمار ابتلا و تلفات ناشی از این ویروس افزایش یافته است به شکلی که فقط دیروز ۱۷۷ نفر در این کشور جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. بیمه‌های درمانی این کشور اعلام کردند آمار ابتلا نسبت به ابتدای ماه گذشته میلادی (خرداد ماه) دو برابر شده است. شرکت‌های حمل و نقل مسافر نیز فعالیت خود را به دلیل ابتلای رانندگان به کرونا کاهش داده اند.

نشریه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی اعلام کرد با ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر انگلیس، بیمارستان‌های این کشور با مشکلاتی از جمله غیبت کارکنان، خستگی، عقب ماندگی مداوم و مشکلات مرخصی بیماران دست و پنجه نرم می‌کنند.

یک مدرس ارشد بالینی در «دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر هم» در این باره گفت که او شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا بوده است و بیماران علائمی از جمله مشکلات تنفسی یا هذیان داشته اند.

تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در انگلیس نیز در بیمارستان‌ها نیز در حال افزایش است و داده‌های مربوط به ۳۰ ژوئن نشان می‌دهد که ۱۱ هزار و ۳۱۶ نفر در بیمارستان بستری بودند که از ۸ هزار و ۳۵۰ نفر در ۲۳ ژوئن، روندی افزایشی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار