تسریع در پرداخت مطالبات شرکت های تولید و تامین کنندگان انرژی توسط وزارت نیرو

نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق گفت: انتظار داریم وزارت نیرو پرداخت مطالبات سندیکای صنعت برق را تسریع کند.

جعفر جولا گفت: بنابر اطلاعات منتشر توسط وزارت در پایان سال ۹۹ بخش خصوصی با دارا بودن بیش از ۴۹ درصد از ظرفیت تولید نیروگاهی حدود ۴۳ هزار مگاوات و تولید بیش از ۵۷/۷درصد از برق مورد نیاز کشور براساس اطلاعات موجود در سیاست مدیریت شبکه ایران در پاییز ۱۴۰۰ این عدد به ۶۰ درصد رسیده استنشاق بسیار مهمی در تولید انرژی کشور ایفا می کند.

به گفته او،  به دلیل عدم دسترسی به میزان دقیق مطالبات بخش خصوصی و روند تغییرات آن در سال های اخیر ناگزیر اطلاعات مالی یک نمونه از بنگاه های بزرگ فعال در صنعت برق بررسی شده که در حوزه های مختلف صنعت برق اعم از تولید،احداث،توسعه و نگهداری نیروگاه ها فعالیت های گسترده ای دارد.

نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق گفت:ما همیشه ناترازی هایی در صنعت برق داریم به طوری که امسال ۱۰ هزار مگاوات با ناترازی مواجه بوده ایم، بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مجموع مطالبات صنعت برق از دولت در سال ۱۴۰۰ به حدود ۷۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که علت اصلی آن مابه التفاوت قیمت تکلیفی و بهای تمام شده برق عنوان شده است.

مطابق صورت های مالی حسابرسی شده جمع مطالبات ناشی از فروش تجهیزات خدمات و برق در پایان سال ۹۹ معادل ۶۴۵ هزار میلیارد ریال و دوره وصول مطالبات آن بیش از ۱۲۰۰ روز بوده است به عبارتی دیگر وصول مطالبات این شرکت ها بیش از ۳ سال به طول می انجامد.

برچسب ها: صنعت برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار