هرگونه تجمع در شهرستان‌های قرمز کرونایی شهرکرد، فارسان، اردل و کیار ممنوع است.

علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: پیک هفتم کرونا تا چهار هفته دیگر در استان ادامه خواهد داشت و اگر همراهی مردم برای رعایت نکات بهداشتی و واکسیناسیون وجود نداشته باشد بزودی با ازدحام بیماران در بیمارستان‌های استان مواجه خواهیم شد.

وی افزود: هم‌اکنون هیچ شهرستانی در وضعیت رنگ آبی کرونا (وضعیت عادی) نیست و آمار بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان سه رقمی شده است که زنگ خطر جدی برای استان است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز، (خیلی پرخطر) کرونایی قرار دارند و هرگونه تجمع در این شهرستان‌ها ممنوع است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سویه‌های جدید ویروس کرونا قابلیت سرایت‌پذیری بیشتری دارند و هر فرد مبتلا به طور متوسط می‌تواند ۱۷ یا ۱۸ نفر را مبتلا کند بنابراین شیب بیماری می‌تواند به‌سرعت صعودی و آسانسوری بالا رود.

وی افزود: واکسیناسیون راحت‌ترین و ارزان‌ترین راهکار مقابله با کرونا است و همه افرادی که شش ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آن‌ها گذشته است می‌توانند جهت نوبت دُز یادآور با مراجعه به مراکز جامع خانه سلامت، مراکز بهداشت و پایگاه‌های تزریق واکسن واکسیناسیون اقدام به دریافت واکسن کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار