دبیر قرارگاه دانشگاهی کرونا در آذربایجان غربی گفت: بیشتر موارد ابتلا به کرونا در موج هفتم، خانوادگی و خوشه‌ای است و بیشتر مبتلایان دارای علایم خفیف هستند.

دکتر سید جلیل موسوی گفت:زابتلا به کرونا در موج هفتم در کشور و آذربایجان غربی، بیشتر به صورت خانوادگی و خوشه‌ای است و در کمتر از ۲ روز، همه افراد خانواده یا یک جمع مبتلا می‌شوند، البته در گروهی از افراد خانواده به ویژه کودکان، امکان دارد که علامت‌ها ظهور و بروزی نداشته باشند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کرونا در آذربایجان غربی می گوید: در موج هفتم کرونا شاهد افزایش سرعت انتشار بیماری هستیم و سویه غالب نیز همان اُمیکرون است.

وی در زمیته آخرین وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا نوبت سوم در آذربایجان غربی نیز گفت: ۴۴.۵ درصد از جامعه هدف ۱۸ به بالا در استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گفته موسوی از بین همین جامعه هدف بیشترین پوشش با ۵۵.۶ درصد مربوط به ارومیه و کمترین پوشش را پیرانشهر تا ۲۲ درصد به خود اختصاص داده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضریب پوشش واکسیناسیون نوبت سوم را در بین گروه‌های هدف ۱۸ تا ۲۹ سال ۳۰.۹ درصد ۲۹ تا ۳۰ سال ۳۶.۸ درصد، ۴۰ تا ۴۹ سال ۴۵.۴درصد ۵۰ تا ۵۹ سال ۵۹.۵ درصد ۶۰ سال به بالا را ۶۶.۷ درصد اعلام کرد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان می گوید: ۸۵ تا ۹۰ درصد ابتلا ها، بدون علامت، کم علامت و خفیف است و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز به بستری و بیمارستان دارند و از بین بیماران بستری نیز حدود ۱۵ درصد نیازمند مراقبت‌های ویژه می‌شوند.

دکتر موسوی گفت: فوتی‌ها حدود ۵ تا ۷ درصد بستری‌ها هستند و اکثر بستری‌ها به ویژه فوتی‌ها جزء افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند یا روند واکسیناسیون آن‌ها ناقص است، همچنین اکثر آن‌ها یکی از چند بیماری زمینه‌ای دارند که در راس آن دیابت و فشار خون بالاست.

متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: درد و سوزش و خارش گلو، سردرد گا‌ها شدید، سرفه به صورت خشک گاهی هم همراه با خلط خونی، آبریزش بینی، گرفتگی و خشونت صدا، ضعف و بی حالی و خستگی، عطسه، درد عضلانی، سرگیجه، تورم غدد لنفاوی گردن، التهاب چشم، تغییر بویایی، درد در ناحیه قفسه سینه، سوزش پشت جناغ، تب گاهی بالا، تنگی نفس، گوش درد و گرفتگی گوش، از دست دادن حس بویایی گاه چشایی، انسداد بینی، گیجی و خواب آلودگی از جمله علائم و نشانه‌های این بیماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.