معاون میراث‌فرهنگی خراسان رضوی از برگزاری دومین جشنواره عکس خراسانگرد با رویکرد بین‌المللی خبر داد.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی  امروز دوشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ گفت: پارسال نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد و با توجه به استقبال عکاسان علاقه‌مند، برگزاری دومین جشنواره با رویکرد بین‌المللی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

او با بیان این‌که در این جشنواره محدوده جغرافیایی خراسان بزرگ مدنظر است، افزود: علاقه‌مندان و عکاسان ایرانی و خارجی قادر خواهند بود با موضوعات آثار و بنا‌های تاریخی، مذهبی، گردشگری، توریستی، موزه ها، آیین، آداب و رسوم، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، گردشگری کشاورزی و غذا، با تاکید بر آثار و بنا‌های تاریخی مذهبی، مسیر راه ابریشم و جاده ولایت تصاویر خود را ارسال کنند.

دبیر جشنواره عکس خراسانگرد  ادامه داد: این جشنواره دو بخش ویژه شامل امام رضا (ع) با موضوعات سبک زندگی رضوی، کاروان‌ها و گروه‌های زائر پیاده و کاروانسرا‌های خراسان بزرگ نیز دارد.

بیدخوری بیان کرد: در بخش بین‌الملل، حضور هنرمندان فرهنگ و هنر و آیینی خراسان در رویدادها، فستیوال‌ها، و جشنواره‌های گردشگری و غذا، نمود سبک معماری خراسان در جهان، نمایش آثار تاریخی خراسان در موزه‌های دنیا، مجسمه‌های مشاهیر خراسان و... راه ابریشم (جاده ابریشم)، جاده ولایت یا هجرت تاریخی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو مد نظر است.

او تصریح کرد:  جشنواره خراسانگرد به‌صورت کلی در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار خواهد شد و به‌زودی فراخوان جشنواره نیز منتشر خواهد شد.

دبیر جشنواره عکس خراسانگرد تأکید کرد: پس از داوری، نمایشگاه آثار برگزیده، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی جهان‌گردی، و در هفته گرامیداشت گردشگری به نمایش گذاشته و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.