کردستان در ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان جایگاه پنجم کشوری قرار دارد و تاکنون ۹۶.۵ درصد کتاب ها ثبت سفارش شده اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: از ابتدای شروع فرآیند کتب درسی ۲۲۵ هزار و ۹۹۸ هزار نفر از دانش آموزان استان به صورت فردی و گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کرده اند که کردستان در رتبه پنجم کشوری را در این موضوع کسب کرده است.

منوچهر مخدومی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان میانه پایه از تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۳۱ خرداد ماه ادامه داشته، ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه‌های ورودی شامل پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم نیز از تاریخ ۵ تیرماه آغاز و تا تاریخ ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

او از وصول دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۴۳ جلد کتاب‌های درسی دانش آموزان به استان تا تاریخ ۲۸ تیرماه جاری خبر داد و گفت: کار توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان به شهرستان‌ها و مناطق از تاریخ ۲۰ تیرماه آغاز و تا کنون حدود ۶۵ درصد کتاب‌های درسی واصله به استان در بین مناطق توزیع شده است و تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بر اساس ثبت سفارش، در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گیرد.

مسئول کارگروه تعمیر و تجهیز پروژه مهر کردستان گفت: از آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه‌های ورودی حدود ۲۵ روز می‌گذرد و روند ثبت سفارش به ویژه در پایه‌های ورودی کند است لذا از دانش آموزان پایه‌های ورودی و اولیای آنان درخواست داریم در مهلت مقرر یعنی تا تاریخ ۱۱ شهریور ماه نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

گفتنی است؛ ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان از طریق سامانه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی https://irtextbook.com انجام می‌شود و دانش آموزان به صورت فردی و یا از طریق مدرسه به صورت گروهی می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.