مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تیم‌های عملیاتی این جمعیت در حوادث چهارماهه اول سال به بیش از ۵۵۰ نفر در استان امدادرسانی و خدمات ارائه کرد.

دکتر پیام جلالی گفت: تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته در این چهار ماه ۱۴۶ مورد بوده که حوادث جاده‌ای با ۱۱۴ مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و خدمات حضوری، شهری، کوهستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:  در طی چهار ماه نخست امسال در حوادث جاده‌ای به ۳۹۶ نفر، حضوری ۱۰، شهری ۱۵، برف و کولاک ۹۳، کوهستان ۱۸ و خدمات مناسبتی ۱۷ و ریزش آوار ۵ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.

به گفته او در این مدت ۱۹۳ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان با ۶۳۶ نفر امدادگر و نجاتگر جهت خدمت رسانی به صحنه حوادث اعزام شدند.

جلالی می گوید: در حوادث اتفاق افتاده در این چهار ماه، ۱۱۹ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و ۴۴ مورد عملیات رهاسازی نیز توسط این جمعیت صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: هم اکنون ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محور‌های مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر هستند.

 امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارایئه خدمت به حادثه دیدگان هستند و در صورت نیاز ،هموطنان می‌توانند با شماره ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.