هیئت علمای بیروت با صدور بیانیه‌ای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را مغایر با قانون اساسی لبنان خواند.

هیئت علمای بیروت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ گونه ارتباط پنهانی انسانی یا دینی بین لبنان و رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی تحت هیچ عنوانی وجود ندارد و این رژیم بر اساس قانون اساسی دشمن لبنان است.

به نقل از المیادین، هیئت علمای بیروت در بیانیه مذکور همچنین تصریح کردند؛ عده‌ای می‌خواهند علیه این اصل قانون اساسی کودتا کنند تا زمینه را برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر فراهم کنند. تاکید می‌کنیم که عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی به هیچ عنوان اجرایی نخواهد شد و قانون فراتر از همگان قرار دارد، پس باید به آن تمکین کنیم.

این هیئت با انتقاد از برخی تلاش های سیاسی گفت: با وجود دشمنی آشکار رژیم صهیونیستی، برخی در لبنان می کوشند علیه قانون اساسی کودتا کرده و مقدمات عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل را فراهم کنند. این در حالی است که این عادی سازی هرگز رخ نخواهد داد و قانون فراتر از همه است. 

گفتنی است پیشتر زمزمه هایی در لبنان وجود داشت که اسون کوپمنز، فرستاده اتحادیه اروپا طرحی را برای عادی سازی روابط میان بیروت  و تل آویو به مقامات سیاسی این کشور ارائه کرده است. براساس این طرح، با عادی سازی روابط میان دو طرف و گذشت لبنان از حقوق خود در برابر رژیم صهیونیستی، مقامات اروپایی به عنوان پاداش به بیروت کمک های غذایی، دارویی و اقتصادی می کنند. 

با این حال، بیشتر جریانات سیاسی لبنان فارغ از اختلافاتی که با هم دارند با این طرح به مخالفت برخواسته اند. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
هیات علما؟ یعنی نمایندگان تمام ادیان یا فقط مسلمانان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
این همه زدیم تو سرمون لبنان لبنان می کردیم شما هم رفتید با اسرائیل
البته شما اعراب به اولاد رسول خدا رحم نکردید و پشت کردید بهش .ما انتظار بی خودی از شما داشتیم و داریم
آخرین اخبار