بنابر گزارش المیادین، عراق با تکیه بر نیروی بسیج مردمی تلاش می‌کند جایگاه قدرتمند خود در منطقه را باز پس گیرد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با طراحی توطئه‌ها و جنگ‌های مختلف علیه مصر، سوریه و عراق این کشور‌ها را از دایره تاثیرگذاری در جهان عرب خارج کردند تا تصمیم گیری‌ها را به کشور‌های نفت خیز سازشکار بسپارند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: عراق با تکیه بر نیروی بسیج مردمی (الحشد الشعبی) تلاش می‌کند جایگاه قدرتمند خود در منطقه را باز پس گیرد. عراق، سوریه و مصر از گذشته کشور‌های مهم و تاثیرگذار جهان عرب بوده اند.

بر اساس این گزارش، امسال بیست و سومین سالگرد انقلاب ژوئیه مصر و روی کار آمدن جمال عبدالناصر و تاسیس بسیج مردمی عراق که مانع از تبدیل کشور به دولتی داعشی و ترویستی و وابسته به آمریکا و متحدانش شد همزمان شده اند.

مصر و عراق هر کدام به نوعی در جهان و منطقه منزوی شدند. مصر با امضای "توافقنامه‌های اسارت بار" با اسرائیل و پس از آن با "بهار عربی" جعلی و عراق با حمله مستقیم آمریکا و پس از آن فتنه‌ها و تروریسم داعش تضعیف و منزوی شدند.

مصر خود را پس از توافقنامه اجباری "کمپ دیوید" از دایره تاثیرگذاری خارج کرد. عراق هم از زمان ورود صدام به جنگ علیه ایران و پس از آن باتلاق جنگ کویت و سپس، جنگ آمریکا، از میدان خارج شد، اما امروز با نیروی ارتش و بسیج مردمی به صحنه بازگشته است. بسیج مردمی عراق با برگزاری رژه‌ای بزرگ قدرت خود را اثبات کرد و نشان داد می‌تواند کشور را به جایگاه اصلی خود در جهان عرب و منطقه بازگرداند و نقش مهمی در ثبات منطقه داشته باشد. در همین حال، بغداد نقش دیپلماتیک خود در منطقه را هم فعال کرده است و به عنوان میانجی برای پایان دادن به مناقشات و درگیری‌ها ظاهر شده است. عراق نشان داده است که می‌خواهد نقش سیاسی عربی خود را در حمایت از فلسطین از سر بگیرد.

سوریه هم به عنوان کشوری محوری در جهان عرب زیر ضربات تروریستی قرار گرفت تا تضعیف شود و از نقش آفرینی در جهان عرب و منطقه باز بماند.

همه این بحران‌ها از سوی آمریکا و اسرائیل طراحی شده بود تا کشور‌های مهم عربی از میدان خارج شوند و تصمیم گیری‌ها برای جهان عرب به دست کشور‌های نفت خیز سازشکار بیفتد و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت حمایت از فلسطین و مسائل مهم امت عربی کلید بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار