رسانه‌های خبری از سفر دو وزیر جدید صهیونیست به مراکش خبر داد.

«عیسی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای در کابینه رژیم صهیونیستی در سفری رسمی که از زمان ازسرگیری روابط میان رباط و تل آویو نخستین در نوع خود به حساب می‌آید، وارد رباط، پایتخت مراکش شد.

در حالی که انتظار می‌رود این سفر تا پنجشنبه آینده ادامه یابد، رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در مراکش اعلام کرد وزیر مسئول همکاری منطقه‌ای این رژیم که همراه وی هیئتی از خبرنگاران عربی و یهودی از سرزمین‌های اشغالی و کشور‌های عربی حضور دارند، با گروهی از وزرا و مقامات مراکشی دیدار خواهند کرد.

در همین ارتباط، انتظار می‌رود «گیدعون سعار» معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری در کابینه رژیم صهیونیستی فردا (دوشنبه) برای امضای توافقی پیرامون همکاری قضایی میان مراکش و این رژیم وارد رباط، پایتخت مراکش شود.

سفر این وزرای صهیونیست در حالی صورت می‌پذیرد که چندی است پایتخت مراکش مقصد سفر مقامات صهیونیستی شده است؛ به طوری که آخرین مورد آن سفر «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور و دیدار وی با مقامات نظامی مراکش بود.

از زمان امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی که اواخر سال ۲۰۲۰ با نظارت آمریکا انجام شد، روابط میان دو طرف رو به فزونی رفت؛ به طوری که مقامات رژیم صهیونیستی به مراکش سفر کردند و چندین پیمان همکاری نیز به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار