ظریف منش گفت: آیه مباهله سندی برای اثبات حقانیت شیعه و افضلیت امیرالمومنین است.

حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در هفتمین همایش روز مباهله گفت: روز مباهله اگر چه یک رویداد تاریخی است و به آن می‌توان مثل سایر رویداد‌های تاریخی نگاه کرد، اما دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاص و نورانی است که ما در سال‌های قبل به آن توجه نکرده‌ایم.

به گفته ظریف منش مباهله مانند محرم، عاشورا و عید غدیر دارای درس‌ها و حقیقت‌های بزرگی است که می‌تواند سرمایه راه ما باشد.

مباهله؛ قدرت نرم اسلام و سندی برای ساخت آینده است

او می‌گوید: مباهله را به عنوان یک حقیقت زنده، جاری و تاثیرگذار در امروز خودمان و به عنوان قدرت نرم اسلام بشناسیم و به مثابه سندی برای سرمایه‌گذاری برای ساخت آینده به آن نگاه کنیم.

آیه مباهله سندی برای اثبات حقانیت شیعه

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: مباهله حقیقتی است که دارای سند قرآنی است، روایات متعددی در مورد آن داریم، مورد اتفاق همه فرق اسلامی است و جزئیات آن در تاریخ بیان شده است. به همین دلیل که نه تنها یک معجزه است بلکه می‌تواند رمز وحدت و مؤیدی بر احادیث و روایات دیگر برای تبیین مصادیق روشن اهل بیت (ع) باشد و حقانیت ما در برابر سایر ادیان را نشان دهد و از آنجایی که یک خانواده الگو را معرفی می‌کند، اتفاقی خاص و ویژه است.

ظریف منش گفت: آیه مباهله سندی برای اثبات حقانیت شیعه و افضلیت امیرالمومنین است و می‌تواند ما را در جهان اسلام و جهان بشریت به عنوان دارنده یک سرمایه بی‌نظیر برای بیان حیات طیبّه انسانی و نشان دادن افق‌های روشن فراروی بشریت با توسل به این بزرگواران نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار